stephaniesliv

Moving on

Kategori:

Jag skrev för ett par månader ett långt inlägg om ett förflutet som fick mig att må dåligt. Rätt snabbt efteråt lösenordskyddade jag bloggen för att jag ville ha texten kvar för mig själv. Nu har jag tagit bort texten. Vad mer finns det kvar att säga? Ingenting egentligen. I'm done. 

Så hur tar man sig egentligen vidare? Vi har alla våra sätt att hantera livet. För min egen del försöker jag alltid se det positiva. Att det blir bättre. För det blir det, jag lovar! Det var en period då jag knappt åt någonting för jag mådde pyton. Det psykiska tog ut sin rätt på det fysiska och tvärtom. Men det gick över. Det var en period där jag tänkte "fuck it, jag åker till Frankrike och blir nunna och ser aldrig en annan man i ögonen igen". Men det visade sig vara något som kunde botas. Vad jag vill säga är att DET BLIR BÄTTRE!! Våga tro och hoppas det! Våga glömma det hemska och det som gör ont och fokusera på det som är gott. Det goda har ett vackert sätt att ta över. Finns inget fel med det. Det dåliga kommer att svälja dig själv ner i ett mörkt hål - våga vägra det. Det behöver inte bli så. Det finns alltid en annan sida att välja, jag lovar. 

Kommer fortsätta blogga här. Det här är min dagbok med mina ord som jag haft länge. This is my legacy.. Eller åtminstonde en ventil. Spännande saker sker i livet just nu och jag vill dela och minnas det här. Så nu tar vi ett steg vidare i livet och fokuserar på det fantastiska som kan komma med det. Let love rule, let life win, let dreams come true - and so on :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: