stephaniesliv

Är det sånt här man som svensk står för?!

Kategori: Läsvärt!

Jag måste säga att jag är rent ut sagt förbannad! Hur kan migrationsverket få fortsätta med sin värdelösa "verksamhet"? Varför tar de in människor de ändå vill sära från sina familjer och skicka tillbaka. Det är liksom "välkommen till underbara Sverige, vi ger ger lite arbetstillstånd och vi finns här för er blablabla". 1 och ett halvt år senare: "Ja, vi förstår att ni skapat ett nytt liv här, men ni kan tyvärr inte stanna, hejdååå". 

Ursäkta, men varför gör man såhär?! Finns det ingen jävla logisk uträkning som tydliggör hur ni ska hantera flyktingar utan att förstöra deras liv ännu mer? Antingen släpps dem in och får stanna, eller så säger man nej från början.

Idag fick jag säga hejdå till en arbetskollega som jag kommit att tycka om väldigt mycket. Hennes arbetstillstånd rök idag, och hon måste bort från landet inom snar framtid. Här har hon gått och jobbat vitt, betalat räkningar och berikat Sveriges fattiga, fallande BMP, vad får hon? En spark i röven av härliga migrationsverket. Och ett riktigt heartstab på köpet. 

Hur länge ska vi Svenskar gå och acceptera det här? Kan vi ärligt talat acceptera att folk behandlas såhär. Kan vi stå för glada, varma Sverige när sånt här händer. Och tro mig, det händer varje dag tack vare alldeles för hemskt ansvarstagande från regeringen, kommuner och framförallt migrationsverket. 

För tänk om vi skulle behöva fly härifrån och vi startat ett helt nytt liv någonstans, och får sedan veta att vi inte får vara kvar. Skulle vi acceptera det? Vi ståtliga västerlänningar... Nej, vi skulle bli så förbannade och stämma landet om inget. Jag är trött, frustrerad och ledsen, sånt här får bara inte hända! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: