stephaniesliv

JKP

Kategori: Allmänt

Hello world!

Idag blir det en dagstur till Jönköping. Skönt med alternative office för en dag! På schemat står lite rekande till ett framtida möte/event och möte med ett gäng eldsjälar. Fantastiskt kul! 

I helgen kom jag underfund med att jag är på god väg tillbaka i träningsväg. Det är uthålligheten jag behöver finslipa på lite. Äntligen är jag inne i ett flow med kosten och är ju såklart sugen men det känns bra att motstå. När träningen går framåt blir det så svart på vitt att dålig kost kommer att ge bakslag. Positiv spiral!

Igår gjorde jag en galet god middag! Räkorna kan bytas ut mot kyckling. 


Recept: 
Tärna avokado, tomat och finhacka rödlök. Häll en juice från en halv lime över och blanda lite. Krydda med salt, citronpeppar och salladskrydda. 

Fräs räkorna och delad sparris i chili, vitlök (med olivolja eller kokosolja). Ha i lite matvin om du vill för smakens skull. Ha i andra halvan juice från limen och krydda lite med salt. 


Servera ovanpå de tärnade grönsakerna och häll över vätskan som blev över i pannan från räkorna. Strö över lite feta ost och salta med lite (!) örtsalt! 

Nu ska jag konsumera den här lilla skinny latten, mums! 


/Morgonstund har guld i mun 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: