stephaniesliv

Special

Kategori: Allmänt

Godmorgon!

Måndag igen. Vi kan väl låtsas som att det är tisdag eller något? Det här psykbrytet man får varenda jävla måndag. Det är som första snön för oss Svenskar.. Vi vet att den kommer årligen men vi har glömt hur det faktiskt är. Man glömmer bort hur man kör bil och man glömmer bort hur man ska klä sig. Måndagar är precis likadana. Man glömmer bort att gå och lägga sig i tid på söndag och man är lika förvånad över tröttheten och den nästan lätta bakiskänslan. Nåväl, är det ett mänskligt fel kan man ändra sin inställning lite bara. Så farligt är det inte med måndagar egentligen förutom att projektet pendla till Stockholm börjar igen. Visste ni att jag pendlar till jobbet minst 15 timmar i veckan? Det är bara helt sjukt och jag orkar inte längre. Men sen kommer då frågan, vad fan ska man göra?

Helgen vart långsam. Nästan lite för långsam emellanåt. Iaf söndagen. Ibland undrar jag vart mitt liv håller på att ta mig. Gillar inte att känna sig som en fånge och samtidigt känna mig så apatisk att låsa upp mina bojor när nyckeln ligger så nära till hands. 

Tillbaka till vardagen och jag är redo. Är
Man inte redo känns det bara värre, så jag är redo. Ännu en vecka att förbättra hälsan och återställa kroppen till före-läget innan semestern. Det har gått bra förra veckan. Känns så bra att vara igång igen! Den här veckan kommer att bli tuff då jag verkligen ska minimera kolhydratsintaget. Får ladda upp med rätt mat bara så kommer det att gå bra! :) 




Najadrökt lax, blomkålsmos och stekt bladspenat med lök. Tummen upp! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: