stephaniesliv

Beautiful stranger

Kategori: Allmänt

Vem är du som gör mig så arg, ledsen och sårad? En situation så komplex så jag vet knappt från vilket håll det hela börjar. Jag vill förstå allt, finnas där, vara nära men min magkänsla säger att vara försiktig. Att försöka få någon slags förståelse för allting krävs nog innan jag ger mig in för att hjälpa till. Jag måste lära mig att en bra relation handlar om att ge och ta. Inte bara ge ge ge allt man har och sen inte få något mer tillbaka än saker som gör en mer upprörd än tacksam. 

Vad ska jag göra? Just nu känner jag mest för att inte göra något alls. Sluta ge helt enkelt. Även fast det ligger i min natur att aldrig ge upp hur mycket det än kan tära på mig. Jag önskar att du kunde se och förstå att du faktiskt kommer stå ensam kvar sen. Och det är då de flesta komme krypandes tillbaka och inser vad man betyder. Det människor är helt usla på i allmänhet är att ta vara på det lilla och ta andra förgivet. Såna människor kan jag inte riktigt hantera för jag vet att det är jag som blir olycklig, samtidigt som jag ska försöka göra dem hela och finnas där som en vän ska vara. 

Men situationen är så komplex så vilket hörn jag än börjar skrapa på gör mig upprörd. Så nu ska jag låta det vara för en stund. Se vad som händer och vad JAG vill/känner för allting. Glöm aldrig vad du själv tycker, du är nog den enda som har det rätta svaret.









Kommentarer


Kommentera inlägget här: