stephaniesliv

Progress

Kategori: Allmänt

Morning glory..!

Idag är en bättre dag. Det känns helt ok att åka till jobbet idag för jag vet att jag slipper åka tillbaka förns på onsdag. THANK GOD! Hehe :') 

Idag blir det vilodag med träningen. Kan bokstavligt talat inte gå.. Snart kommer även träningsvärken i magen kicka in och då får jag typ använda rep för att ta mig upp. Att gå på toaletten är tortyr då värken i rumpan är heeelt f*cked up! Haha! Men är glad, det visar att det tar som det ska. 

Börjar märka de goda sidorna mer med att jag är igång med träningen såsom:

- Bättre sömn (när jag väl sommar)
- Tappat sötsug då jag är mer peppad på att ge kroppen det den faktiskt behöver som belöning
- Ökad blodcirkulation
- Jämnare energi hela dagen 
- Såklart fysiska resultat både utseendemässigt och uthållighetsmässigt
- Livsglädje (när jag inte har mina psykbryt) 

Alltså det är så underbart. Tog denna bild imorse, det har inte hänt jättemycket men jag är verkligen på rätt väg! 



Sen finns det ju typ en nackdel som jag inte saknat och det är dessa små svettfinnar som ploppar upp överallt i fejset. Alltså hjälp! Haha! Men det är sånt man får ta :)

Utvärdering av första veckan utan onyttigheter. Ja, vad är egentligen onyttigheter? Snabba kolhydrater, kolhydrater över huvud taget, socker, fet mat, snacks.. Typ. Försöker äta så mycket "cleant" som det går. 

Det har gått över förväntan! Jag märker att min kropp mår så bra så bara det är typ motivation nog för mig. Det jobbigaste är om man ska äta ute. Förra veckan skulle vi äta ute med jobbet och då blev det ett Kinaställe. What now tänkte jag... Det är ju bara ris och friterat  liksom.. Haha. Plus att asiatisk mat brukar vara rätt berikat med smakförstärkare som glutamat som inte är speciellt bra. Men har läst att klara såser ska vara rätt bra och valde en rätt med wokade grönsake som hade en klar sås samt skippade riset totalt och öste på med kolsallad. Vart jättebra. Man får inte ge upp och man får fokusera på sig själv och inte tänka att nu undrar de vad jag håller på med. Sen förra måndags bjöds det på massa tårta på jobbet, det gäller att bara fokusera på att ta te eller kaffe, sätta sig och se glad ut. ALLA undrar om man har något del när det är helt GRATIS.. Haha. Men man får bara bita ihop och säga som det är. Folk som ifrågasätter har ju uppenbarligen inget liv eller är så avundsjuka så de inte vet vart de ska ta vägen. De önskar sig bara min diciplin som kan motstå GRATIS tårta.. Haha. Nä, ingen bestämmer förutom jag sjäv, så är det bara. Jag har gjort mitt val det är det som räknas. Så tänker jag även när jag ser min sambo äta massa gott typ hela tiden. Inget säger att jag ska bli sur eller irriterad, utan nu är det som det är och jag ska fortsätta kämpa! 

Denna veckas utmaning blir att hålla motivationen uppe. Ska bli spännande att se hur allt går med att byta miljö när jag sover hos mamma också. Men hon äter inga sötsaker just nu heller eftersom hon går och nojar över beach 2014, hahaha. Söta mamma :) 

Blev ett rätt långt inlägg nu. Ska strukturera upp dessa inlägg lite bättre. Kom gärna med tips! :) 

Ha en fin dag <3




"After workout I put this song on and feel like i'm a fucking ledgend"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: