stephaniesliv

Halvtid

Kategori: Allmänt

Hej!

Känns som en sån där gravidblogg där man får massa magbilder och berättelser om foglossning.. Haha! Det är det icke. Här kommer min veckouppdatering kring min vita månad från socker, överflödiga kolhydrater och annat som man ska undvika när man vill ha något slags resultat av träning och hälsosam kost. 

Utmaningar: Absolut Mat för livet mässan som jag skrev om i fredags samt hela helgen. Min sambo har ätit chips med dipp, sockerkakssmet pannkakor m.m. Luktade i chipspåsen i fredags och föreställde mig hur de smälte i min mun.. Hahahaha! Orkar inte ibland, men jag står ut. Jag lurar bara mig själv genom att fuska! Och jag har hållit igen helt och hållet, även fast jag va så GALET sugen på kvällarna nu i helgen. Bortsett från det - inga problem. Det är så gott med nyttig mat så mig går det ingen nöd på! Det är såhär jag vill leva liksom. Äta mat som inte tynger ner mig utan gör mig lättare och får mig att orka mer!

Framgångar: Jag märker att jag blir starkare och orkar mer med träningen. Bara +++++!!

Motivation: På topp även fast jag självklart bara ibland vill ääätaa! Haha :) nej men jag känner ju hur bra detta är för mig. Min mage har inte mått såhär bra på flera år (!). Jag får bara positiva resultat vilket gör att jag vill fortsätta. Har redan bestämt mig för att köra fram till jul efter en helg av lite mer ostrikt ätande. Det betyder inte att jag ska äta ihjäl mig, men jag förbjuder ingenting helt enkelt. Sen blir det fram till julledigheten där det nalkas lite julmat skulle jag gissa. 3 dagar får jag unna mig totalt innan jag åker till Tobago. Tror att det blir bra. Ska träna under julledigheten också. Ska ha ett litet paket magmuskler på stranden, så är det bara ;) 

Bild tagen idag. Liiiite skillnad kanske? :)


Middagstips:
Ungabakad lax med kvargpesto, rotfrukter i ugn och varma tomater med olivolja,oregano och örtsalt. Mumma! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: