stephaniesliv

Dinner

Kategori: Allmänt

Lagade precis en smarrig middag till mig och mamma. Spenat- och fetafyllda qournfiléer med rotfrukter i ugn (palsternacka, sötpotatis, champinjoner och rödlök). Gjorde en god tomatsås till. Alltså herre vad gott det va! Enkelt att göra också. Delar med mig av receptet:

Du behöver (till c.a 4 portioner):
- 2 sötpotatisar
- 2 palsternackor
- ca 10 champinjoner
- 1 rödlök
- 2 gula lökar
- 1 paket krossade tomater
- oliver
- fetaost
- frysta spenatblad
- vitlök
- salt, peppar, sambal olek, chili, muskotnöt för kryddning


Rotfrukter i ugn:
Dela i sötpotatisen och palsternackan i klyftor och lägg i en ungssäker form. 
Ringla olivolja ovanpå. Salta och rör om. In i ugnen på 175 grader, 20 min. Rör om då och då. Dela löken och champinjonerna och ställ vid sidan om. När 20 minuter har gått lägger du till löken och champ. I formen och ringlar över lite olivolja till samt lite örtsalt. Låt vara i ungen 10 min till.

Spenat- och fetafyllda qournfiléer:
Tina filéerna inna eller tina i mikron. Pressa två vitlöksklyftor och hacka en gul lök. Fräs i kastrull i några minuter. Tillsätt 100 gram frysta spenatblad i kastrullen. Låt tina upp. Smaksätt med salt, peppar, riven muskotnöt och chilipulver. Låt svalna lite innan du tillsätter fetaost. 

Skär qournfiléerna i mitten på bredden så de går att fylla med fetaspenatfyllnaden. Lägg de fyllda filéerna i en ungssäker form och ringla lite olivolja över, salta och peppra eller ha annan valdri krydda. Lagas i ugnen 10 minuter tillsammans med rotfruktsblandningen (två separata formar).

Gör en tomatsås efter smak. Stek lök och vitlök i en kastrull och tillsätt valfria kryddor samt oliver. Smaka av.




Alltså är sämst på att skriva recept men jag försökte iaf xD 

Min första träningsfria kväll denna vecka. Boom! Blir en vilodag imorgon men är tillbaka på gymmet på lördag. Köttat 5 pass denna vecka så en vilodag förtjänar jag nog allt. Vill ni veta något sjukt? På 2 veckor har jag gått ner totalt 4 kg!! 2 varje vecka. My god, älskar't! <3 jag kämpar på ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: