stephaniesliv

picture this part in a peacefull part of your mind

Kategori: Allmänt

Det finns en grym tjej som Heter Liene som skriver -och spelar musik. Hon är så ung och framåt med sin musik, och det är verkligen inspirerande! När jag va yngre, nu talar vi way back, så spelade jag lite allt möjligt. Det började med fiol, som jag efter ett tag började märka av att jag var väldigt självlärd. Sen vart det piano, och även där kunde jag börja spela små truddilutter på egen hand utan att någon sa eller visade. Därefter blev det gitarr, vilket man kan säga var helt självlärt. Jag älskar även att sjunga, men skäms av någon konstig anledning att sjunga inför andra. Förut kunde jag sjunga på skolavslutningar o så, men jämfört med nu så är min röst mer stabil vilket gör att det låter MYCKET bättre än på skolavslutningarna på högstadiet ;). Jag önskar verkligen att jag fortsatt, för jag var duktig.. Men sen började man träffa killar och blev fokuserad på andra saker. Men jag vill börja ta lite sånglektioner i vår faktiskt. Hoppas att jag tar tummen ur, för jag blir verkligen glad av att sjunga! 

Nåväl. Det här stycket här nedan på youtubeklippet är skrivet och spelat av Liene. Jag ser (hör) framför mig hur de spelas i en film. Jag gillar det verkligen :). Cred ska hon ha iaf, det är inte många som vågar lägga ut sina saker när man är ung och vågar gå sin egen väg. Fler såna begåvade människor, tack! You go girl :)


Kommentarer

  • LIENE säger:

    Nähää, det gör du inte (skriver om mig) Jag blir rörd:D Jag blir oerhört glad för allt du skriver. Du är underbar du.

    Och börja ta sånglektioner! Musik är ju kärlek:D

    2011-03-04 | 19:41:16
    Bloggadress: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: