stephaniesliv

när jag är lat så bränner jag pengar och inte fett .

Kategori: Allmänt

När jag är lat/förbannad/ledsen/rastlös så shoppar jag. Nu väntar jag på 3 leveranser från Nelly och lyckades inte gå tomhänt från H&M idag.

Jag funderar på att göra någonting vettigt imorgon.. Jag har sovmorgon, men tänkte ställa klockan lite tidigare för att gå ut och ta en powerwalk. Fan, för 2 år sen powerwalkade jag fan 1 mil nästan varje dag! Idag går jag till soptunnan , tvättstugan eller busshållplatsen ungefär. Allt inom en radie av 100 meter, haha. Men jag börjar känna mig lite lönnfet och det är fan inte okej. Jag försöker att inte bry mig för jag har alltid gått ner i vikt under sommaren. Men med denna goda aptit jag har just nu tror jag inte att det kommer att ske i år. Nu jävlar blir det att tänka mig för innan. Inte torka mig i röven innan jag skiter så att säga. Det är inte värt det längre, jag tycker om min kropp men tyckte mer om den för ett halvår sen. HURSOMHELST så blir de bättring nu. Ska jag unna mig massa kläder and so on måste jag förtjäna det också. Sån har jag alltid varit, jag måste förtjäna det goda jag får här i livet.

Det jobbiga är att jag avskyr när folk ser mig vara ute och går. Jag är en sån som är rädd för att gå i skogen för alla jävla hurtiga övervuxna män som springer i spår har oftast 100 gånger bättre kondis än vad jag har, och kan lätt slå omkull mig. Och alla jävla kvinnor som är hurtbullar som orkar 400 varv i spåret som tar tid och gör det till en f*cking OS-gren ska jag inte tala om. Kör ett maraton med matlagning eller städning istället...fruntimmer alltså, ska alltid vara så jävla bra bara för att! Haha. Iaf såna som är bättre och orkar mer än vad jag gör, ni kan väl undvika att vara ute samtidigt som mig, så mår vi alla bra i slutet av dagen.

Ok, nog med ursäkter.. (men jag är fortfarande seriös om stora brandmän som springer i elljusspår, fan va ute i dagsljuset på stan så man slipper skita på sig när ni kommer flämtande i hälarna!). Dock är jag så sugen på en sovmorgon, så jag kanske tar tag i saken efter jobbet istället... Haha, ja.. så var det där med att vara hård mig sig själv. Jajaja, det kommer väl en dag då jag mognar för såna saker också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: