stephaniesliv

problem i paradiset (verkligheten)

Kategori: Allmänt

& nu har jag (nästan) gjort alla mina måsten. Vaknat ur en skum dröm, tvättat och handlat. Den 15e augusti är det exakt 1 år sen jag flyttade hemifrån. Jag kan nu konstatera några saker... Följande saker håller på att driva mig till ett kritiskt tillstånd som jag inte vet konsekvenserna av ännu. Det kan vara en risk för min omgivning, men med tanke på att jag bor själv så är det nog bara materiella saker som bör vara på sin vakt. Ok, nu kör vi ocensurerat.

Jag är så förbannat jävla trött på allt detta jävla handlande man måste göra hela tiden. Kan inte världen utvecklas till något bra och fungerande så som obligatorisk hemkörning för hjälplösa med dåligt tålamod. Jag har här med varnat er, jag kommer att få ett raseriutbrott någon gång när jag är ute och handlar. Och dessa jävla (ursäkta mig) J-Ä-V-L-A människor som tror att de är på speed dating/mingelparty/släktträff/föreningsmöte/semester som ALLTID står i ens väg när man försöker ta sig fram och ut så fort som möjligt kan gå och lägga sig i kyldiskarna tills de känner den smärta och ångest som jag gör när jag går och handlar. P.s det är tack vare er. 

Inte nog med att man vill gå och klunka tvättmedel eller annat skadligt rengöringsmedel av den dödsångest jag får av att handla såhär på sommaren speciellt, är att man måste göra det ensam. Det är så tråkigt. Om inte för ångesten skulle jag förmodligen ha somnat. Ingen som handlar lite på vägen hem. Ingen som påminner mitt obefintliga minne. Ingen som hjälper att bära. Igen som säger tack för att jag gjort mig mödan. Ingen, bara jag aka miss bitterfitta.

Men det värsta av allt mina kära vänner är att jag cyklar. Precis. När jag varit nära på att ta livet av mig bland rengöringsprodukterna och stått i kö 20 minuter medan alla mina frysvaror smälter, betalat och plånboken blir fjäderlätt eftersom mat är så satans dyrt, så ska jag CYKLA hem med mina 3 kassar. 


Är det här tacken man får för att försöka överleva?! Finns det något slags stipendium eller bidrag jag kan söka för att jag kan må lite bättre? Om Viktoria och Daniel får cash för att gifta sig och vara lyckliga så borde jag fan i mig kunna få pengar för att jag vill börja böla varje gång jag tar min cykel till ICA.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: