stephaniesliv

escape .

Kategori: Allmänt

Jag är redan trött på alla måsten. LIA-platsen är vad som ger mig mest dödsångest just nu. Det är som att det fastnat i min emotionella hjärnhalva och vill inte släppa taget. Det krävs ingen tid alls för att bara ta tummen ur röven och ta tag i det, men jag har ingen ork eller vilja. Sen att skolan är allmänt sämst på de flesta sätt gör det inte bättre. Känner att motivationen bara sjunger när det kommer till studierna. Ändå så pallar jag att sitta från 9-16 varje dag och stå ut. Men jag vägrar ta med mig för mycket jobb hem. Här hemma vill jag bara vara mig själv och inte behöva tänka på annat än mitt privatliv. Karriären i all ära, men om jag ska vara ärlig så orkar jag inte lägga ner min själ för det just nu. Om nån vecka fyller jag 21. Tänk om jag hade valt den andra vägen. Den som de flesta andra väljer. Jobba som ett svin på ICA för att sedan resa till Asien i flera månader. Tänk om. Men nu sitter man här i Norrtälje av alla ställen. Exotiskt och vackert... Tillräckligt bra för mig. Jag har allt jag behöver här. Men tänk om jag kunde ta det bästa härifrån och få gå ut och se världen lite grann. Ta min baby under armen och försvinna i några månader. Det vore något...
Löfte för år 2010:
Varje gång jag går till systemet får jag bara köpa för hälften av det jag tänkte köpa från början. Det som jag inte köper för går till resekassan. Så får vi se hur långt jag lyckas komma nästa vinter. För då ska jag INTE vara kvar i det här snötäckta helvetet kan jag ju säga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: