stephaniesliv

Spricka i väggen...

Kategori: Allmänt

Såg precis att jag har en spricka från taket ner till golvet i min vägg. Jävla fuskbygge... man blir så trött! Jag minns när jag kom och tittade på den här lägenheten för första gången. Allt verkade så bra. Man kände sig frälst för att man hade hittat en studentlägenhet och dessutom var det bara att vräka o välja vilken lägenhet man ville ha eftersom de fanns så många lediga. Nu är åsikten inte riktigt likadan längre... Jag betalar 4097 kr/månad för ett jävla fuskbygge...

Huset var inte ens klart när jag flyttade in, och än idag finns det saker som inte riktigt fungerar som de ska. Jag blir så otroligt trött. Jag har inte råd att sitta och vara missnöjd över min största utgift jag har i månaden. Hyresvärden har verkligen sina egna roliga regler för sig alltså, man blir ju f ö r b a n n a d. Vi får se hur länge jag står ut att bo här. Jag skulle vilja bo i något lite större, och funtar verkligen på att flytta till hösten eller sommaren. Många säger ju upp sina lägenheter i dessa månader som är klara med sin utbildning eller ska ut på LIA. Vi får se vad som händer.

Dessutom har de bestämt sig för att bygga 60 st nya lägenheter precis utanför mitt fönster(!). Jag som älskade min fridfulla skog till utsikt. Nu ser det bara ut som ett sorgligt kalhygge. När snön börjar försvinna lär de gå fort som attan för husen att bli till. Usch. Och inte har man fått veta något om att de kommer att resa dessa nya husen precis här utanför heller. Vaknade en morgon av att de fällde massvis med träd här utan någon förvarning alls. Schysst...tack.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: