stephaniesliv

Musiken.

Kategori: Musik och bilder.

Hej! Ett tag sen, jag vet. Men nu har jag en lugn vecka framför mig så jag ska försöka uppdatera här lite mer frekvent. Idag har jag bara fått slappa så mycket jag velat. Åh så oslagbart! Har behövt det, så jag har tagit vara på denna dag till fullo. 

Men nu hade jag inte tänkt babbla om hur min dag varit. Utan jag tänkte skriva om något som berör mig väldigt mycket, nämligen musiken. Riktigt bra musik kan få mig att tappa andan ibland. Och då menar jag inte bara sån musik man hör på radio, utan filmmusik och allt möjligt! Jag tror att det kommer från konståkningen. Tiden då jag rörde mig till musiken, fick lära dess rytm och känna dess slag i min kropp. Musiken har hjälpt mig genom alla de tråkiga tiderna då jag bara stått och skrikit på hjälp. Dess toner har lugnat min ilska flera gånger om. 

Just nu lyssnar jag på musiken från Pirates of the Caribbean. Hans Zimmer har gjort mycket filmmusik. Bland annat till The last samurai, Pearl Harbour, Pirates såklart och The holiday. Tyvärr kan man höra en viss likhet i hans stycken, men han är otroligt duktig ändå tycker jag. Hans musik är på nåt sätt gripande, och det är sånt som jag är lite svag för...hehe. 

Ja, kärleken till musiken kommer alltid finnas inom mig. Ibland ångrar jag att jag inte utvecklat mitt sinne för musiken, eftersom jag verkligen brinner för det. Vi får se vad som händer, har ändå lagt det på hyllan i ett flertal år nu. 





Musiken från den 3e piratesfilmen<3 Från 2:19 lovelovelove!! och från 2:42 ännu mer love!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: