stephaniesliv

Veterinären x2.

Kategori: Lilla Nelson<3

Usch, vilken jobbig eftermiddag! Vaccinerade Nelson idag, 12-veckorssprutan. Allt verkade jättebra när vi kom hem. Kissade, bajsade, åt, drack och lekte rövare. Så jag byter om jag sätter på TVn, ser framemot en lugn kväll då jag själv inte mår så bra, fortfarande. 

Sen tittar jag lite närmre på honom och ser i solskenet att han ser röd ut runt ögon och nos... Precis de symtom sköterskan sa att jag skulle kolla efter om han fick en reaktion mot vaccinet. Jag vart så frustrerad och ringde tillbaka till veterinären igen och bokade en akut tid. Och mycket riktigt hade han fått en reaktion:/ Vi fick sitta där några timmar med dropp, han fick även cortison. Stackarn! Men han mår mycket bättre nu i alla fall, tack och lov! ♥

Sen ringde de från närakuten för en timme sen ungefär, och sa att de hade fått återbud på en tid och att jag kunde komma in så de kunde se över min hosta. Trött som en bäver knallade jag dit. Rätt skönt när man bara bor 10 minuter från ett sjukhus faktiskt. Sen att läkaren trodde att jag inbillade att jag höll på att dö var en annan sak. Snacka om att Nelson fick 100000 gånger bättre vård än vad jag fick idag. Han förtjänar allt i den här världen, men jag tycker att jag kommer ganska bra på andra plats. Lite hostmedicin skrev han i varje fall ut. Hoppas jag slipper känna att jag håller på att kräkas varje gång jag börjar hosta nu då. Att jag inte hostar alls vore inte heller fel.

Nu tänkte jag försöka sova (läs: däcka). Dramaten stänger för ikväll, ciao! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: