stephaniesliv

En kväll på simskolan.

Kategori: Allmänt

Sådär, då var man hemma igen från massvis med busiga barn igen. Mitt huvud bara dunkar. Det märks verkligen att barn är annorlunda idag från när jag var liten. Minns att vi pratade om det på gymnasiet, att det var bättre förr med hur barn fick vara i skolan osv. Som Jag sa i mitt inlägg som ligger lite längre ner, barn har inga klara regler längre känns det som.

Det är jobbigt som ledare att kunna påverka dehär barnen 45 minuter varje vecka. Det är heller inte mitt jobb eftersom jag är där för att lära dem simma. Så frustrerande! 

Och till "föräldern".... som inte ens är en förälder. Jag hoppas att du INTE blir förälder inom snar framtid. Och ja, nu går jag in i försvarsställning även fast jag inte borde.

Jag vet att föräldrar inte har det lätt idag. Jag tycker definitivt att man borde ha öronen öppna för att kunna ta lärdom av vad folk har att säga om barnuppfostran. Det är inte så att jag är aggressiv och arg på föräldrar, men jag tror att det finns massvis med enkla saker man kan göra för att det ska bli bättre i samhället. Jag vet inte, men jag orkar inte ha massa barn skrikandes på gatorna. Det råkar vara så, att jag även gått kurser i ledarskap, har simskoleverksamhet som jag är engagerad i (som har med barn att göra) m.m. Det betyder inte att jag är Dr. Phil. Men de sakerna jag sa är inte löjliga. De är tips och stöd till föräldrar, de behöver inte ta till sig det. Men jag tycker att det är skrämmande att man som ung faktiskt märker hur man blir påverkad negativt av hur barn strosar rund utan mål här i livet! Men du kanske tycker att det är okej att hela stan är en enda stor ungdomsgård? Om du tycker det, så har vi skilda åsikter, och då kan du respektera det istället för att bli arg på mig. 

Jag respekterar att du tycker att jag är pantad, men jag blir otroligt irriterad av tanken att du kanske blir förälder en dag och sen inte kommer att veta vad det innebär för folk runt omkring dig! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: