stephaniesliv

Beslutsångest...

Kategori: Allmänt

Hej hej! 

Trevligt väder i har i Stockholm idag...inte. Men det är bra, för då håller jag mig inne och kan ta tag i saker som jag inte kan vänta med!

Har kontaktat antagningen (studera.nu) och frågat om de på NÅGOT sätt kan se hur det går för min ansökan där. Vill ju veta vad jag väljer mellan. Men icke, så jävla tokdumt! Så nu måste jag fatta ett beslut och kanske gå miste om någonting. Suck och stön...

Kontaktade även CSN för att ansöka om studiemedel/lån. Ja, jag har insett att det här inte kan gå till på nåt annat sätt, jag blir tvungen att flytta och då måste jag ansöka om detta vidriga studielånet. Men! I min lilla research (snarare intervju) med telefonisten så fick jag reda på att det inte alls kommer vara några stora summor jag betalar tillbaka eftersom jag bara studerar i 2 år (så som det ser ut i nuläget). Som mest ska jag betala tillbaka ungefär 10 000 på ett år, inte illa faktiskt! Har 16 år att betala tillbaka det också. Trodde att det skulle vara värre. Hade nog lite fördomar om CSN. Men jag kommer få leva som en fattig riddare i 2 år och jag måste tänka på att jag har barn (Nelson). Hmmm....

Ringde även människan som hade hand om studentlägenheterna. Tänkte försöka se om man kunde boka en nyproducerad och fräsch lägenhet till hösten dårå. 

Ja, jag börjar se i vilken riktning det här börjar peka mot. Förmodligen kommer jag att tacka ja och. Förmodligen. Jag har fortfarande inte bestämt mig ännu...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: