stephaniesliv

Helt slut!

Kategori: Allmänt

Både matte och hund är otroligt trötta nu! Nelson fick bra kritik, så vi är nöjda. Ingen rosett denna gång, men man ska inte börja drilla med sina "barn" i sån tidig ålder, de ska tycka att det är roligt först och främst! Lite skillnad på hund och människa då, men jag jämför rakt av med konståkningen. Då blev man bedömd med hårda ögon, varje liten rörelse. Och log man fick man extrapoäng. Tillslut rök jag ihop med min tränare då hon ville ha all ära för mina prestationer. Jag fick bara vara nöjd om hon var nöjd. Det blev inte roligt längre och blev så skadad psykiskt av att komma på 4e plats en tävling. Jag skulle ju vara bäst och kom jag inte 1a så var jag värdelös. Och när jag efter en hel säsong av 1a placeringar kom 4a på den där jävla tävlingen så ville jag inte mer, så jag la av. BARA för att min tränare drillat mig så hårt. 

Som sagt, Nelson är en hund och jag vill inte få det här till att jag gör det för min skull. Klart jag tycker att det är kul, men han ska också finna sig i det. Älskar min Nelson oavsett om han blir diskvalificerad eller om han blir champion. Han kommer alltid vara min underbara hund som jag älskar så att hjärtat tjuter! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: