stephaniesliv

Lite nytt på hundfronten!

Kategori: Lilla Nelson<3


Hello! Var ett litet tag sen jag tjatade valpar, chihuahuor o allt sånt där, så nu tänkte jag informera lite:) 

Jo, igår så blev jag lite tveksam till mitt beslut om att det verkligen måste vara en hane. En tik skulle väl inte vara så dumt det heller tänkte jag. De är ju precis lika söta som the boys. Dock kan de vara lite mer känslosamma (berg och dalbaneliknande), vilket jag kom fram till skulle matcha min personlighet, haha:P. Nej men seriöst, jag kom fram till att tik eller hane kvittar:) 

Dessutom har jag det perfekta namnet om det blir en tik, nämligen Nellie. Så hette nämligen min gammelmormor. Min mamma har det dessutom som mellannamn. Jag vill ju föra familjenamnet vidare:) Efteråt kom jag ju på ett bra namn om det skulle bli en hane, nämligen Nelson. Helt fantastiska namn båda två, och jag kan höra mig själv kalla på min lilla valp redan nu! 

Namntoppen ser ungefär ut såhär nu:
-Nellie
-Morgan
-Nelson
-Dexter
-Bruno

Försöker verkligen komma i kontakt med uppfödare just nu, vill ju verkligen att det ska komma något framsteg nu. Som att veta var allt är påväg. Det börjar ju närma sig! Berättar mer när jag blir upplyst om någonting nytt:) 

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Jag har haft en kattunge som hette Nellie men hon blev tyvärr påkörd i Dec förra året..

    2009-01-10 | 18:47:39
    Bloggadress: http://joseefiin.blogg.se/
  • Fia säger:

    Å va kul o läsa om dina valpplaner. Själv fick jag hem min chihuahua hane Tyson för 2 veckor sen. Han är vit/creme färgad och en mysigare hund få man leta efter. Så jag tror du väljer rätt ras iaf om du vill ha konstant sällskap ;)

    2009-02-01 | 10:22:31
    Bloggadress: http://svung.blogg.se/

Kommentera inlägget här: