stephaniesliv

En normal update.

Kategori: Allmänt

Hej! Jag känner att de sista inläggen bestått av ivriga lilla jag som skiner igenom rätt tydligt. Tänkte köra en lite mer normal update bara för det, haha. Mitt liv består inte bara av hundvalpar (än sålänge).

Ja, idag har jag ju jobbat, mailat massa med uppfödare och försökt planera semestern som närmar sig. Mycket som måste ordnas innan vi åker. Måste jag nämna att jag längtar?! 

Det är så skönt att det finns dagar som man faktiskt känner att man kan besegra allt här i världen. Dagar som dessa, då jag föreställer mig att jag ställer mig framför en lastbil som kommer i fullfart och överlever smällen. Lite som i Hancook när han stoppade tåget, någon mer som sett den? Den är ju grymt bra! Lite så känner jag mig idag. Är så glad att allt flyter på. Man lär sig av de sämre dagarna, att de kommer bättre om man bara håller ut. Det finns vissa knep som jag använder mig utav när jag är nere dels dessa;

-Låter mig själv vara nere/deprimerad. Ja, man vill ju bara må bättre, men jag låter mig själv känna allt det jag känner för om man släpper ut allt det dåliga så finns det ju tillslut ingenting av det dåliga kvar, och det är då det vänder, då det som är bra kryper tillbaka.

-Lyssnar på musik. Musik som beskriver vilken sinnesstämning jag är i, då känner jag mig mindre ensam. 

-Sist med inte minst, prata med någon. Ibland när det inte är så illa, när man bara nästan nått botten och fortfarande är social så finns ju alltid mamma och pojkvän där till hands. Även om inte alla har mamma o pojkvän som de personer de brukar prata med så kan det kanske finnas någon i sin omgivning som vill lyssna. En kompis kanske? 

"It can only get better", som Amy Diamond sjunger:) Här kommer två lite bilder från helgen: 





Nu ska jag ge mig för idag och ikväll! Mer imorgon... Godnatt:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: