stephaniesliv

Tiden bara drar iväg...

Kategori: Allmänt

Tänk att jag satt på ett flygplan för exakt en vecka sedan. Känns ju helt skumt att tiden går så fort!  Ska snart gå och lägga mig, men tänkte klämma in ett litet inlägg innan nattmössan åker på. 

Det är många som tycker att mitt val att skaffa hund är helt galet. "Varför nu när jag bara är 20" är det vanligaste jag har hört. Men om jag känner att jag har möjligheten och viljan, varför ska jag inte få göra det för? Om jag vill "binda" mig till det här är det mitt val, låt mig göra det! Att komma och säga att det är krävande och dyrt har jag fattat själv. Men det är också underbart. Tänk att ha en själ som följer mig var jag än går, som ger mig liv och glädje de dagar jag är nere. 

Jag har verkligen tänkt igenom det här flera gånger om. Jag hade inte genomfört detta om jag inte hade tänkt på det här dag in och dag ut. Det här är mitt val. Och det är en av de bästa valen jag någonsin har gjort i mitt liv! 

Tänk om jag istället hade bestämt mig för att åka till Asien (som så många andra gör) och backpacka i flera månader. Tänk om någonting händer där istället... Det finns så många "Tänk om"... Det finns många saker jag kan göra med mitt liv just nu, men jag har bestämt mig för att dra ner på jobbandet, vara hemma med en hund och leva livet tills jag börjar plugga igen. Jag ser inget fel i det, bara möjligheter. Och som en bonus så är detta allt jag drömmer om att få göra, kan det bli bättre? 

Vill passa på att gratta min lilla plutt. Han är 5 veckor idag. Och som jag sa, vi längtar efter dig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: