stephaniesliv

Tanke eller scenario?

Kategori: Allmänt

Vet ni vad jag menar? Som att något bara inte riktigt stämmer. Ibland blir jag ängslig och nervös (oftast för ingen orsak alls) över att något är fel. Jag hänger upp mig på saker om och om igen. Och varför egentligen, livet är ju så kort! Men jag vet inte om det har med hur jag vuxit upp eller att jag bara är förvirrad just nu. Någonting är det som gnager i mig. 

Ibland känner jag mig utanför vissa saker. Jag skulle aldrig kunna bjuda in mig själv till saker, men ibland förstår jag bara inte varför jag blir "bortglömd". Jag tycker att jag bjuder på mig själv. Jag kräver inte så mycket (tycker jag), men några självklara saker (i mina ögon) rullar förbi mig utan att bli inbjuden till att få vara med och skåda med min egna kropps sinnen. 

Såna här saker irriterar mig. Jag känner mig tillräckligt gammal för att kunna ställa mig upp, borsta av mig all skit och gå vidare. Men nej. Det låser sig, och det är skrämmande. Det skrämmer mig att jag inte är starkare än så ibland. Men det här är inte vardagspytts för mig. 

Förstår någon?! (Snälla, någon...?)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: