stephaniesliv

Läskigt!

Kategori: Allmänt

Måste berätta om min läskiga upplevelse jag hade på jobbet nyss. Jag är ju "simskolefröken", kan man säga. När vi var klara med alla grupper så  bestämde jag mig för att stanna kvar i bassängen och simma några längder. Jag är ju en gammal simmare och tänkte att det kunde bli lite jobbigt, men jag har ju tekniken kvar... Körde på i ganska bra tempo utan att stanna så mycket. Kände att jag blev lite flåsig, och efter bara 20 minuter gick jag upp. 

Dock när jag gått upp börjat och gå lite känner jag att allt snurrar. Jag mår illa, som att jag bara vill lägga mig ner på golvet och kräkas. Så jag skyndar mig till duschrummet och slår på vattnet. Försöker fokusera och tittar ner på golvet. Blundar och jag ser runda ringar under ögonlocken... Efter ett tag så blir det bättre. Men det var riktigt nära att jag skulle svimma. Kände mig jättekonstig, men klarade mig från att spy också, vilket kändes väldigt skönt. Efteråt försöker repa mig helt och häller i mig vatten, sätter mig i bastun (som inte är överdrivet varm) och bara tar det lugnt. 

Det var verkligen läskigt! Man tycker ju att träning ska vara bra för kroppen, men min kropp höll inte med mig idag! Jag tror dock att jag vet vad som gick snett. Drack inte tillräckligt. Vattnet i bassängen är varmt vilket gör att man svettas mer när man simmar=man behöver dricka mer. Samt att bassängen är så kort (12 och en halv meter), så jag var tvungen att vända mycket hela tiden. 

Nej, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och tycka synd om mig själv:P Hoppas ni mår bra, ta hand om er! Tack för alla era fina kommentarer idag också♥ Fick mig att må bättre när jag kom hem omskakad och nere.




Jag i mina snygga Prada. Kramar! 

Kommentarer

  • Frida säger:

    jo prec, jag e ju ledig idag & imorgon=). Men sen jobbar jag stängning hela helgen 16.00-00.30 =/ Vad jobbar du med då?=)

    2009-02-19 | 11:00:37
    Bloggadress: http://fsunnerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här: