stephaniesliv

con te partiro .

Kategori: Allmänt

Det är aldrig för sent att börja om. Sätta nya mål. Börja leva igen. Från att ha bläddrat igenom mitt liv som en bok jag kunnat rabbla i sömnen till att stå helt ensam och le för mig själv. Först trodde jag att det skulle krascha. Men det är klart. Så är det alltid. I början när ens trygghet försvinner, när man tror att det är livet som lämnat en, även fast man inte kan göra något åt saken (känslorna).

Men man lär sig alltid något. Att livet aldrig går att planera. Att planera efter förutsättningar som ges idag och försöka leva upp till dem varje dag under hela sitt liv är ohållbart. Speciellt när livet är fullt av utmaningar, massa möjligheter och en överraskning som väntar varje dag. Livet är värt att leva om man släpper alla sina förväntningar. Varje dag är så jävla underbar, bara det att vi ofta föreställer oss något mer. Vi sätter för höga krav, och oftast är de kraven på andra människor som vi inte kan kontrollera för 5 öre.

Men nu lämnar jag det där bakom mig. Det är aldrig för sent för att komma över något, aldrig heller för tidigt. Efter att ha varit fast i något slags mellanting har jag insett att allt skett på de bästa möjliga sätt. & jag ska våga vara lycklig nu, det förtjänar jag. Det förtjänar vi allihopa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: