stephaniesliv

Solstrålar.

Kategori: Allmänt

Känner att det här med våren verkligen är härligt! Att vakna till fågelsång och små solstrålar som letar sig in mellan persiennerna är bara underbart! 

Så nu ska jag försöka flytta ut för att njuta av det vackra vädret. Nelson blir också glad av solen, han vill bara vara ute och busa på gräsmattan:) 

På tal om sol och vår (blivande sommar), så såg jag ett program om Rügen igår. Rügen är Tysklands största ö och ligger i Östersjön. Det bästa av allt är att man kan ta färja dit från Trelleborg för under 300 kr enkel resa! Med andra ord slipper jag den flygande dödsmaskinen, jippie! När jag såg programmet så blev jag verkligen förälskad i denna ö. Det verkar som en liten idyll. Som Dovers vita klippor möter semester, historia och njutning. Helt perfekt! Tänka sig att man kan hitta en sådan pärla i Tyskland. Men för er som inte visste så har ön tillhört Sverige fram till 1800-talet om jag inte är ute och cyklar. Häftigt! Kanske blir en vecka där i sommar, vi får se:)

Men nu -ut i den Svenska vårstämningen! Kramar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: