stephaniesliv

Fattiga riddare?!

Kategori: Allmänt


(bild: google)

Har glömt berätta det mest underbara jag gjorde idag! Jajjemensan, fattiga riddare. OJ vad jag njöt. Ingen dundernyttig lunch, men det gjorde sig bra. Tur att det var mättande och att brödet var slut, annars hade det åkt ner några smulor till! Finns inge bättre att göra med de sista "små kanterna" på limpan. Mumsmumsmums... :) Receptet hittade jag på arlas hemsida. De har massa gott där. Bra inspiration om inte annat. Skulle vilja ha en dag där jag bara lagade massa god mat. Bara för att lukta på alla goda kryddor, smaka av lite då o då. Ja, ni vet bara njuta. Det är här dubbelmoralen för mig bryter sig in lite grann, eftersom jag försöker bli lite nyttigare och gå tillbaka till goda vanor som jag hade i somras. Äta bör man, annars dör man, men vissa dör av att äta för mycket också. Jag klassar mig själv kanske inte som ett sånt fall, men man bör iaf tänka på vad man stoppar i sig. Så mycket ångest över det ibland. Jag tänker nästan FÖR osunt, men det händer inte någonting i verkligheten som återspeglar sig på det. Men det värsta är kanske att jag ens tänker så. På mig ger det ibland motsatt effekt medan det gör att andra svälter. Så konstigt egentligen. Hjärnan har en stor makt över oss. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: