stephaniesliv

Lite nostalgi med Mr. Blunt.

Kategori: Allmänt

Året var 2005 och jag hade precis börjat gymnasiet. Marina Läroverket (LK). Jävlar vad vi hade kul, alla var så speciella och inte alls så som allt slutade nu i trean. Så skönt att allt det är borta. Allt har försvunnit och förnyats. Utvecklingen för omgivningen och för min insida. Jag växer, går vidare, men kommer alltid komma ihåg den där hösten. Allting var nytt för mig då (som det är för mig nu). Jag minns alla ansikten. Jag minns hur jag ville vara som vissa, vara ifrån andra. Jag minns hur min grundskolekärlek gick i kras. Jag minns hur jag inte kunde hålla mig från att kolla in alla andra i min nya klass, skola, omgivning. Jag minns hur jag hade "Goodbye my lover" på repeat, men inte vågade erkänna för mig själv att orden i texten var en sanning som jag levde i. Jag minns hur vi glatt gick upp till scoutvillan varje fredag(?) och lyssnade på hur Björn L förklarade kroppen osv. Jag minns hur jag en dag befann mig ute på Arlanda för att träffa Erik. Och jag kommer också ihåg allting som uppstod efter det. Jag var förvirrad, jag ville bara ha kul, passa in och försöka bygga upp mig själv framför alla andra. Men när allt det där tog slut och det hade börjat bli februari så minns jag dina (Dennis) kyssar som om de vore igår natt. Som när jag kom till skolan en dag, och gick in i klassrummet. Där satt du med ditt långa hår, och i min iPod spelades "you're beautiful".

Ja, puss-o-krambloggen är tillbaka i en annan dimension. Det har gått ett antal dagar sen första året på ML. Allt bagage som fyllts. Minnen, vackra minnen. Hemska minnen. Minnen som inte går att radera. Jag ångrar det verkligen inte. Och det är rätt kul att tänka på det hela. Speciellt när man en helt randomdag 3 år senare spelar James Blunt i iTunes. 


Ja, jag vet inte hur mycket ni hänger med där. Beror helt på hur ni känner mig. Men en luddig men kanske lite smått intressant tidsresa vart det! Tänkte försöka gå mot sängen nu. Kommer tillbaka till tangenterna imorgon. Har ni tråkigt kan ni ju alltid lyssna på låten föregående inlägg... Puss på nosen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: