stephaniesliv

Inlägg nr. 200!

Kategori: Allmänt

Hej igen! Vad trött jag är... Måste nog gå och lägga snart. Har legat i badkaret och badat ikväll. Så skönt att bara få koppla av. Kom dock på att det kanske var lite dumt att köra med värsta inpackningen o så när jag ska vara med på simskolan imorgon i massa klorvatten. Ska dock bli kul och ser fram emot det. 

Tyvärr är jag lite less på hur mitt jobb (waynés) behandlar våra scheman. Jag är timanställd där på deltid och jag ska ju inte behöva känna mig heltidsanställd då jag inte är det. Jag får reda på mitt schema veckovis, och det känns verkligen jobbigt att inte kunna planera lite utanför jobbet. Det är klart jag vill jobba, men jag måste kunna göra andra saker också. Waynés har en störd regel om att man måste göra upp schemat efter hur vädret kommer att vara den kommande veckan(?). Ursäkta man jag tycker bara att det är ett sätt att fängsla sina medarbetare. Något jag vill satsa på här framöver är att modella mer, och när jag får möjligheter vill jag kunna ha ett gott samarbete med fotografen osv genom att kunna vara flexibel när det kommer till datum som jag skulle kunna göra jobbet på (eller i alla fall veta de dagar jag är ledig de kommande veckorna), men det går fan inte med mitt schema. Jag förstår att det blir jobbigt för chefen att skriva schema, men det är jobbigt för mig att vara så begränsad. Jag hoppas att vi ska kunna lösa det här. Speciellt när det är något jag ser som ett annat jobb jag utför. Vad flummigt allting lät nu, men nånstans lite här o var i inlägget ringer det några klockor, förhoppningsvis. Väntar på besked om ett jobb i örebro som jag eventuellt ska göra, och hoppas på att det inte blir värsta uppståndelsen nu när jag vill bevilja en ledig dag då det passar mig för en gångs skull. Jag jobbar kring en annan kollegas schema känns det som, och nångång får hon faktiskt ställa upp också....  


MEN, nu lite positiva saker. Värsta fina kollaget som jag satt ihop va? hihi


Stephanie Skinner©

Kommentarer


Kommentera inlägget här: