stephaniesliv

Dags att söka utbildning?

Kategori: Allmänt


Asså det blir inte mindre spännande. Fyfan, va de tvungna att göra varenda avsnitt så händelserikt?! Damn you Dexter. Det är b e r o e n d e f r a m k a l l a n d e! 

Aja, jag hade ju lovat att berätta lite om utbildningen som jag fastnat för. Det är en KY-utbildning. Om jag skulle komma in så skulle jag plugga i Norrtälje. Utbildningen heter Internationell resekonsult (TRAC). 2 år och garanterat studentboende. Utb. betald av staten. Jag tycker att allting låter jätte spännande. Att sedan få jobba på t.ex. flygplater, resande. Men det som är jobbigt är att det inte alls ligger nära Skurup. Jag vill flytta med Dennis om han kommer in på flygledarskolan, men det här är någonting som jag vill. Har inte den blekaste aning om vad jag kan plugga där nere (dels för att jag inte letat så mycket). Det är så svårt. Vi har redan ställt oss i bostadskö o allt nere i Skurup, något som jag tycker är underbart, men om jag inte har något vettigt att göra där nere så vet jag inte. Men allting kanske inte blir lika jobbigt som man tror... Det man ställt in sig på är ju att försöka flytta ihop nu (äntligen), men nu vet jag bara inte. Ingen av oss har sökt utbildning än, så man kanske borde koppla bort alla såna tankar nu. Kan inte hjälpa att bara analysera hela situationen flera gånger om... 

Måste få bort tankarna från det här nu... Ska titta vidare på "Next" nu. Fast märkte att precis när jag skrev att jag skulle kolla vidare så tog det slut. Just my luck... Får väl leta efter något annat lätt att titta på. Hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: