stephaniesliv

Veckans tema - Understimulans i barnens liv.

Kategori: Allmänt

Hej hå! Varför jag skrev om programmet på 4an i mitt förra inlägg var för att jag bara tyckte att det var hemskt... Jag förstår inte hur man kan sakna så mycket självrespekt. Men framförallt undrar jag hur man kan sakna så mycket kunskap om någonting så viktigt som sin egna hälsa. 

Jag måste säga att jag är livrädd för att gå upp i vikt. När jag säger "gå upp i vikt" menar jag så att det verkligen börjar synas. Som ungefär 10 kg i ökning. För vet ni vad? Jag väger mig kanske 3 ggr om året! Jag tycker att det är patetiskt att stå och väga sig som en tok, för att det syns verkligen inte om du gått upp 2 kg. Det syns heller inte om du gått ner 2 kg. Att stå och väga sig hela tiden ger en bara fel bild av sig själv. Jag tycker att man ska gå efter vad ögonen vill och ser. Det kanske inte funkar på alla, men det funkar iaf på mig. Och jag kan säga stolt att jag inte haft några viktproblem tack vare denna metod. Jag har inte någon press när det kommer till vad vågen skall stå på när jag ställer mig på den, så länge jag är nöjd med vad jag ser i spegeln. Hur som helst så skulle jag gärna vilja tona ner vissa delar av min kropp, och tänker göra det genom att säga drömvikten/måttet i huvudet och när jag väl ser förändringen i min spegelbild kan jag vara nöjd oavsett vad som står på vågen. Vi är byggda så himla olika och att säga att en viss vikt är bra för alla stämmer inte eftersom vi är olika långa, har en individuell benstomme osv. Så varför gå och jämföra sig med andra när du aldrig har samma förutsättningar som någon annan? Du kanske är lik någon annan i kroppsbygden, men du måste alltid se över dina egna förutsättningar innan du sätter dina mål. Och framförallt HUR du sätter dina mål. 

Utseendet kommer alltid spela stor roll för mig. Jag tror att det har någonting med att jag mår bra av att ta hand om mig själv. Jag känner en bekräftelse på att jag inte släpper taget av mina känslor och min vilja eftersom jag faktiskt unnar mig själv det utseendet jag vill ha. Som när jag köper nya kläder, smink eller bara tar ett varmt bad med levande ljus. Eftersom jag värdesätter sånt här, så mår jag bra av att leva upp till det helt enkelt! 

Nu till någonting helt annat men ändå det inlägget egentligen skulle handlat om. Jag tänkte nämligen  meddela er om att jag kommer köra en liten tema-vecka denna vecka och se hur det fungerar för mig rent tidsmässigt att hålla er uppdaterade med inlägg som är relaterat till temat. Det kommer givetvis komma vanliga inlägg också, men ni kommer förstå upplägget allt eftersom. Kommer slänga in en ny kategori så att ni slipper bläddra för att hitta för just temat. Och denna vecka kommer jag att skriva om Understimulans i barns liv.... Spännande? Jag tycker det! Och ni kommer få veta lite mer om varför jag valt detta tema när första delen kommer (förhoppningsvis imorgon!)  

Nu ska jag säga godnatt och tack för mig. Måste verkligen sova eftersom det är lön imorgon = folk plötsligt har maaassvis med pengar att slösa på en god fika uppe på väsby's bästa café, eller hur?:) Hejja Waynés coffee. 

Godnatt! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: