stephaniesliv

Myskväll.

Kategori: Allmänt


Hejhej! Just nu håller mitt huvud på att sprängas tack vare att jag inte åt någon lunch idag. Har vräkt i mig en middag nu som verkligen inte skulle ätits så fort som jag gjorde:/ Men vad gör man liksom? Min söta mamma hade dock köpt en liten mini toscakaka, och om jag inte hade varit så glupsk så skulle jag kunnat visa er hur den såg ut, men nu är det ju så att jag är en liten sockermagnet, haha:) 

Kvällen välkomnar mig till ett lugn med massa mys framför TVn. Typ lite chips o så? Oooja! Heaven is a place on earth just nu.  Det är så skönt att bara få vila sig när man är trött. Få njuta av att slappa och inte bry sig. För det är väääldigt trevligt efter en lång arbetsdag må jag säga! 

Måste bara tillägga att på senare tid så har jag vart smått besatt av mitt hår. Det är ju så när man har afrohår, att det sällan sitter där det ska (eller så man vill). Jag har dock turen att komma undan med ett halvafro. Det är så vackert med afrohår tycker jag, men det är också mycket jobb att hela tiden sköta det. Att det lätt torkar ut är ju inte så förvånande, men allt annat som medföljer i processen för att göra det fint o återfuktat kan ses som en chock för andra när det kommer till hur mycket jobb som krävs. Snart kommer min wonder treatment dock. En brazilian keratin behandling. Har skrivit om det tidigare, men here it comes again. Jo, det är så att håret kommer bygga upp en helt annan struktur. Främst kommer håret att reparera sig helt och hållet, men också hålla sig rakt. Innan har jag gått igenom vanliga rakpermanentsbehandlingar. Det luriga med dessa behandlingar är att man måste föna ut håret efteråt för att få det rakt. Det faller alltså INTE rakt efter det självtorkats. Men med den andra behandlingen så kommer det att bli helt spikrakt efter jag tvättat håret o låter det torka. Visst låter det fantastiskt?! Dessutom är det ingen kemikaliebehandling, så det sliter inte alls på håret. Wow, jag längtar verkligen!



Nu ska jag titta på scrubs, kommer tillbaka under kvällen. Kram!

Kommentarer

  • marku säger:

    Men efter att behandlingen e gjord så e raket alltid rak ? :) mvh

    2009-03-10 | 15:15:28
  • bebb säger:

    Hej jag undrar om du har gjort brazilianska keratinet för ditt hår än? isåfall vem var det som gjorde det jag har också ostryda lockar som jg hemskt järna vill bli av med..

    Tack på förhand

    2009-11-15 | 14:16:41

Kommentera inlägget här: