stephaniesliv

Hissa mitt segel...

Kategori: Musik och bilder.

Såg att treorna på marina läroverket (från den linjen jag gick), fortfarande är ute på sin 5 veckors segling. Exakt samma segling vi gjorde, fast vår rutt var lite annorlunda. Jag måste ju faktiskt erkänna att jag saknar tystnaden av att inte gå på motor när vi tog oss fram på atlanten. Jag måste erkänna att jag aldrig sett något vackrare än mareld. Speciellt när alla delfiner simmade i vattnet så att de formade spår i marelden på nätterna. Jag måste faktiskt erkänna att jag saknar vinden som blåste i håret och ansiktet. Det luktade konstant hav... salt, friskt och underbart (om de inte tömde skittanken, haha). Jag måste erkänna att de 8 veckor vi seglade tillsammans var riktigt underbara med tanke på att man vaknade varje dag och upplevde någonting nytt, fast man befann sig på samma fartyg hela tiden.


Ryggen och fenan av en delfin mitt ute på havet. 

Ska jobba idag, kommer hem nångång ikväll för jag ska träffa en kompis inne i stan för en fika. Ha det bravo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: