stephaniesliv

come catch me babe (i'm fallin' in love)

Kategori: Allmänt


Jag vill hinna göra allt det där. Festa sönder mig på Ibiza på alla heta klubbar. Leva livet, inte bry mig. Dygna och somna i solen. Bli äckligt brun och sedan slänga håret fram och tillbaka och inte bry mig över när planet går tillbaka till lilla fjuttiga Sverige igen. Jagvilljagvilljagvill. Men livet går i andra spår nu. Jag hinner bara inte, eller? Det är bara inte på prioriteringslistan, tyvärr. Men det vore så jävla kul. Fuck Båstad o Sthlmsveckan på Gotland, jag vill till dit de händer på riktigt. Jag är själv för b för Troppan, de kan jag bara drömma om sålänge jag inte har ett kreditkort som jag kan dradradra tills det går sönder. Jag är inte den som hänger i baren och väntar på att någon vandrande bank ska försörja mig precis. 


Jag i Tunisen ♥

Men om jag kunde få en chans på livet som en överstekt, sexig brud på stranden nånstans där man kan leva loppan dygnet runt skulle jag nog inte tacka nej. Om man bara kunde skapa sin egna kalender och hinna med allt det där man inte riktigt prioriterar först.  Men vadå, jag kommer vara här hemma i Sverige och ta hand om min lilla söta pälsboll som kommer till mig i vår/sommar. No regrets över det valet må jag påstå:) Det är så här av en anledning, bara att inse det. Och jag nöjer mig med det svaret, jag är inte helt grå på livet som det är just nu. Jag är faktiskt heeelt nöjd med vad jag har! 

Jag tror faktiskt att det är dagens lilla incident med första snön som gjort mig lite skärrad av livet här hemma i kylan nu. Det är ganska vanligt att jag gör revolt när det blir kallt, mörkt och korta dagar. Jag behöver den där glöden i livet som tar mig till nya ställen hela tiden. Jag bara längtar tills jag trampar i Dubai's sanddynor! 

Nu ska jag ta och sova. Måste vara utvilad till imorgon så jag inte somnar. Kommer bli en lång dag. Först fotografering och sen simskola! Sov så gott, puss o kram.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: