stephaniesliv

Big girls don't cry.

Kategori: Allmänt


Det har inte bara vart massa mys med all snö o så under helgen. Mycket smärta har också fått kännas på. Jag och mina tänder... 

För det första har jag ännu mer ont från när de lagade i torsdags. Ni vet när de skrapade bort massa tandkött. På kvällarna innan jag går och lagt mig så känner jag hur det bultar i hela kinden. Hela mungipan dansar av hur pulsen rör sig våldsamt. 

Och vet ni vad som hände i lördags? Jag satt och läste lite ur kulturdelen av DN. Bet till lite och hörde bara hur det knäppte till i munnen, men trodde att det bara var mina tänder som gnisslade till lite obehagligt. Sen sa jag till Dennis lite senare att jag gjorde ett konstigt ljud i munnen, typ som att tandställningen hade gått eller så. Jag hade känt efter så att det inte var nån del som hade lossnat, eller att jag skulle svälja nån metallbit. Men när jag sen känner på "bracket"-helvetet längst bak på högra nederkäken så lossnar den. Då har min tandställning tagit sin trasighetsoskuld... Nu måste jag ringa tandregleringen imorgon och förmodligen limma tillbaka den tappade biten. Tandläkarbesök IGEN med andra ord. Det känns som att jag är hos tandläkarn mer än vad jag går på toaletten, och det är inte riktigt min favoritsyssla heller, det där med tandis. Jag har så ont! Jag vet inte vad jag ska göra.... Bara det inte blir infekterat. 

Mitt humör ligger på zero just nu. Har varit så hela helgen. Min stubin är kortare än kortast och har inte varit världens underbaraste människa. Men det är inte heller varje vecka man skrapar bort massa tandkött från munnen heller... Usch och fy, stackars mig (faktiskt!). Jag tror inte att det är en sån bra idé att lyssna på what goes around comes around (med justin) just nu med take på omständigheterna. För vad har lilla jag gjort för att få lida så här med mina tandproblem? :/


Ny bild till höger av bloggen btw... Ett år gammal, men ändå. (Vad ljust o fint hår jag hade!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: