stephaniesliv

74 frågor senare...

Kategori: Mer om Stephanie

Godmorgon! 
Tänkte först välkomna alla nya läsare hit:) Jätte skoj tycker jag. 

Idag är jag ledig fram till halv fem. Ska jobba på simskolan idag. Men innan dess har jag lite saker att göra. Hade dels tänkt hinna med att träna, ringa ett par viktiga samtal och möjligtvis hinna med att baka en morotskaka....(det bara vattnas i munnen av tanken.....) 

Som lite tidsfördriv har jag svarat på lite frågor från en gammal lista jag hittade i min forna dagbok. Tänkte jag kunde uppdatera svaren och lägga upp det här. Enjoy.


1. Oftast på tallriken:
Vegetarisk mat.
2. Bästa klubben: vadå typ AIK eller nattklubb?... pass 
3. Då vet jag att jag är kär: När allting annat försvinner och när jag lyssnar överdrivet mycke på kärleksballader. 
4. Detta gör jag när jag är ledsen: När jag glömmer det positiva i livet. 
5. Hit går jag helst: Till min stora mysiga säng 
6. Bästa presenten jag fått: sex and the cityboxen. 
7. Älskar att ge bort: feel-good sms (om det räknas) 
8. Skor: Massor! Favoriter just nu: Mina svarta Timberlandstövlar 
9. Jag spelar: Gitarr, Piano, trumma på bord? 
10. Efterrätt: Det mesta slinker ner. 
11. Dagens lögn: Jag sa att jag inte var hungrig på jobbet (höll inombords på att dö). Fast det va igår, har inte hunnit ljuga idag
12. Ditt rum är: Kliniskt vitt och snyggt. Smått stökigt.
13. Din hobby: Planerar min framtid. 
14. Vad är det för veckodag? Måndag.
15. Vad åt du senast: En god frukost.
16. Vem fick du mail av senast: Dennis.
17. Vem fick du sms av senast: Matilde.
18. Senaste bussresa: Väsby centrum-hem till mig. 
19. Manchester eller jeans: jeans. 
20. Sover du naken: Med mitt manliga sällskap, ja. 
21. Vad gör du när du inte kan sova: tänker på sånt alldeles för mycket. 
22. Vinyl eller cd: cd. 
23. När du blir gammal, bor du i stan eller på landet: Både och, dock mest inne i stan. 
24. Hur många dagar i veckan går du på fest: 0 numera.. 
25. Bör stockholm vara Sveriges huvudstad: Vad annars?!
26. Vad tycker du om lunarstorm: Nej tack. 
27. Om du jobbade i en tobaksaffär, skulle du sno mobila påfyllningskort om du fick chansen: Nej 
28. Favoritfilm: Många som delar på den platsen... 
29. Spelar du i ett aktivt band: Nej 
30. Skulle du bryta mot lagen om du på förhand visste att du kom undan med 90% säkerhet: Nej, jag är för feg:) 
31. Hade du kunnat tänka dig att bli polis: Nej, skulle inte passa min personlighet. 
32. Vem får dig att må dåligt: Nedlåtande människor som saknar social kompetens. 
33. Klagar du ofta över folk som skriver grammatiska stavfel: Bara för mig själv. 
34. Är du ett intellektuellt geni: Nej, skulle inte vilja vara det heller. 
35. Blandar du svenska med engelska när du skriver: Ibland. 
36. Vad tycker du om Fredrik Reinfeldt: Ser ut som ett sött litet mumintroll! :D 
37. Tittar du på musikbyrån: Nej.
38. Är du den som avslutar telefonsamtal: Ja, om jag inte har något mer att säga. 
39. Vad gör du om tio år: Gift m. Dennis, lever livet och har förmodligen några söta kids:) 
40. Vad gillar du för kakor? Cocos är aldrig fel.... 
41. Vilken är din favoritpaj? blåbärspaj 
42. Vad äter du helst till middag? Saker med bönor i. 
43. Varför är du inte vegan? Verkar lite wrong... är dock vegetarian, haha. 
44. Vad heter dina husdjur? Har inga (Men hunden ska nog heta Morgan, tror jag) 
45. Hur många skor har du? Har faktiskt aldrig räknat... 
46. Vad har du på dig just nu? Mjukiskläderna! 
47. Vad har du för frisyr? En fläta där bak-frillan kallar jag den.a
48. Hur många timmar sov du inatt? 10 kanske. 
49. Hur många timmar brukar du sova per natt? 6-8. 
50. Vad vill du ha på smörgåstårtan? Skaldjur. 
51. Vad dricker du helst till maten? Vatten. 
52. Vad dricker du helst på fest? Mojito. 
53. Vad åt du till frukost? Yoghurt med havrekuddar och juice. 
54. Hur många cigg har du rökt idag? Usch och fy, never! 
55. Har du skrivit någon egen låt? Ja, men aldrig spelat den för någon. 
56. Vem hånglade du senast med? Dennis såklart! 
57. Vem saknar du? Felicia har jag tänkt mycke på senaste tiden. 
58. Är du pinsam på fyllan? Inte längre då jag dricker väldigt lite. 
59. Vad stog det i den senaste smset du fick? Lite prat om konståkningen med Mattan... 
60. Vem var det ifrån? Matilde, igen(?) 
61. Skriver du dagbok? Nej, men blogg ju! 
62. Vlken färg har du på dina underkläder just nu? Vit/svart. 
63. Vad gjorde du sönder senast? Minns inte... 
64. Har du blivit hotad på telefon? Ja. 
65. Vad är det sämsta med p-piller? illamåendet i början.
66. Vad var det senaste du köpte? En taxiresa, om det nu räknas. Annars var det en malibu ananas. 
67. Vad har du dåligt samvete för? Allt som har med pappa att göra... 
68. Vad heter dina favoritgosedjur? Fåret:) 
69. Vem kramade du senast? Mamma. 
70. Vad är du beroende av? Min underbares blåa ögon som ser så snällt på mig. 
71. Är du sexuellt frustrerad? Nej. 
72. Har du duschat idag? Faktiskt inte, haha. 
73. Vem vet mest om dej? Mamma o Dennis (och jag själv såklart) 
74. Vad luktar det just nu? Det luktar av mitt schampo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: