stephaniesliv

sea, sun and fun

Kategori: Allmänt


Godkväll! 
Har spenderat helgen ute i skärgården med min pojkvän och hans familj. Som vanligt så har jag haft det jätte bra. Svårt att inte ha det med såna underbara människor, min andra familj. Vi har myst i solen, spelat kort och njutit av att ha semester. Dock körde jag lite work out på kvällen och satte pojkvännen i drift. P.s har fortfarande träningsvärk i magen! 

Det blir lätt så när man inte är van att träna en viss kroppsdel. Gick tillbaka till mina vanliga motionsvanor. Power walking! Idag blev det ungefär 1 mil. Tog en runda runt norra Väsby och provade min nya outfit. Hittade nämligen lite nya träningskläder i fredags som legat hemma och väntat på att få invigas! Det blev ett par härliga springskor, ett linne och ett par byxor som är klimatanpassade, vilket gör det skönare att bli varm när man går. Dessutom tajtar det till bakdelen riktigt bra...haha. På skömt å sido, måste jag säga att jag är riktigt nöjd med mina köp. Fyndade dessutom ett par seglarskor från Rockport som sitter åt lite. Får vänta med att gå in dem då jag har rejäla skavsår på hälarna vilket inte är så skönt. Dessutom hittade jag en väldigt fin Klänning från Miss Sixty på MQ's sommarrea. Ett oväntat inköp, men är jätte nöjd ändå. Perfekt när sommaren börjar ge kyligare kvällar. Gör sig bra till en mysig utekväll på en härlig uteservering. Tillsammans med klänningen blev det en accessoar som är het i höst, nämligen en basker. Vet inte hur het jag är i basker, men enligt mamma passar jag i det mesta, så jag chansar vilt och testar. 

Har annars fördrivit dagen med att baka scones. De blev otroligt goda. Tänkte till och med dela med mig av detta galet goda recept som är ett magrare val om man vill njuta av scones utan att tänka på midjemåttet! Receptet är förresten mitt egna:)

Till c.a 6 medelsmå scones
20 min. baktid.

Sätt ungen på 
2 och en halv dl vanligt mjöl + 2 dl dinkelmjöl (spelt) 
2 tsk bakpulver
1 halv tsk salt
2 dl mjölk (gärna sojamjölk)
En stor matsked creme fraiche 


Sätt ugnen på 225 grader.

Blanda båda mjölsorterna, bakpulvret och saltet med en gaffel noga.
Häll sedan i creme fraichen och blanda igen så att degen blir klumpig och häll sedan i mjölken lite i taget. Rör om med händerna.

Blir degen för kladdig så häller du bara i lite mer dinkelmjöl tills det går att rulla ihop små bollar. 

Platta sedan ut dem så att de blir lite mer platta än runda och stick hål i dem med en gaffel. 
Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och låt gräddas i mitten av ugnen i 10 min.

Låt dig njutas av dessa scones med en kopp te, som en riktig engelskman! :)

Ska försöka koncentrera mig på att se Dexter nu. Men först, en sommarbild jag tog när jag kom hem igår från sjön...
vid hagängen

/S

Kommentarer


Kommentera inlägget här: