stephaniesliv

It will all get better with time

Kategori: Allmänt


God dag! 
Vaknade för ungefär en halvtimme sen. Har suttit och ätit frukost med Travel chanel i bakgrunden. Låter inte helt fel att åka runt i Egypten och titta på gammal historia. Det får mig att tänka på hur mycket jag vill resa runt i världen. Men jag känner mig ändå inte riktigt redo för att ta allt på en gång. Dessutom lider jag av flygrädsla. Det är något jag får leva med, det är bara hemskt dagen då jag ska flyga, men själva semestern är inte alls lika hemsk, snarare tvärtom. Det är lustigt hur kroppen visar sån avsky mot en sån kraft. Hur ens psyke sätts under sådan stress för att försöka fly från en upplevelse som för hjärnan och kroppen innebär kaos. Ska försöka hitta något sätt att bearbeta min fobi. Hörde att det finns en ny metod inom kbt. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Läste sen i min kompis blogg som handlar om hennes sommarjobb i Belgien. Vill bara passa på att skicka massa kramar till henne då det inte alltid är så lätt att flytta hemifrån och börja jobba. Snart kommer hon hem, vilket måste vara väldigt skönt, så jag säger bara: You go girl, du klarar det här:) 

Ska snart ta och göra mig i ordning för att gå till stationen, igen. Tack busstrejken, tack! Funderar på att ta min nya klänning som jag köpte förra veckan, men det kanske blir för kallt, så jag får se...

Ciao.

Kommentarer

  • Steffie i belgien säger:

    Tack så mycket gumman, sådana ord får mig att vilja kämpa till sista dagen!! När jag kommer hem vill jag träffa dig, bara så att du vet!

    2008-07-03 | 17:36:23

Kommentera inlägget här: