stephaniesliv

På håret!

Kategori: Allmänt

Sitter och tittar på dokumentären om ABBA och Mamma mia tjohejset. Fyfan vad de är grymma. Helt fantastiskt hur bra det gått för de människorna, även fast deras "karriär" avslutades för flera år sen. Lucky them. Det är riktiga förebilder det där! 

Ja, annars så tänkte jag uppdatera er lite om hur det gått med mitt hår. Jag har då, som jag nämnt några gånger tidigare, gjort en Brazilian keratinbehandling. Jag gjorde det på salongen Blacknuss hair 'n' care. Hon som gjorde just mitt hår går jag väl inte riktigt ihop med, men resten av salongens arbetare är väldigt duktiga! Hur som helst! Jag fick ju inte tvätta håret på 4 dagar för att keratinet som har fått i håret måste sjunka in i hårstrået, vilket tar en liten stund. Mitt hår är mjukt, glansigt och följsamt. Dock är det fortfarande lite lockigt eftersom jag inte gjorde någon rakpermanent innan. Jag färgade håret istället för att göra en rakpermanent. Jag vet det till nästa gång iaf. Och jag tror faktiskt att jag ska ha hårfärgen kvar, jag börjar tycka om den. Men dessvärre är den ojämn... 

Så, denna brazilian keratinbehandling får ett bra betyg av mig. Om jag som sagt hade förbehandlat håret lite annorlunda hade det blivit ett fantastiskt resultat! :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: