stephaniesliv

Jag dissar "topplönen" för topjobbet.

Kategori: Mer om Stephanie


16 300 kr jämfört med c.a 7-8000 kr i månaden. Men jag älskar mitt nuvarande jobb, och har lärt mig uppskatta de mindre bra dagarna i alla fall. Tre må vara häftigt, givande och utvecklande, men jag ser ändå inget framtid där då jag kommer ta jobbet och stanna där i max 3-4 månader. Känns lite oseriöst från min sida. Jag vill kunna jobba med något jag trivs med, och det gör jag på Waynés (som jag nämnt tidigare). 

Det handlar alltså inte alltid om hur mycket pengar man tjänar. Om man inte trivs med det man jobbar med så är det inte värt det. Om man känner press, prestationsångest eller att man bara inte passar in, skall man inte luras av pengarna som trillar in på sitt konto varje månad, utan man måste helt enkelt tänka på hur man mår varje dag man sätter sig på sin arbetsplats. "Jaha, då sitter/står jag här igen, jag vill ha lön nu!", är ett exempel på hur man kanske inte bör känna och tänka när man jobbar med något. Det ska vara roligt och givande så att man utvecklas och får mer förtroende och därigenom kunna ta mer ansvar. Visst, många jobb är inte roliga och i vissa fall måste man kanske ta ett jobb som inte faller i smaken pga ekonomin. Men jag som ändå har ett val just nu, kommer inte att tänka på doften av pengar. Jag kommer lyssna på mitt hjärta och fortsätta med det jag tycker är roligt! 


Nu ska jag ta en dusch och sedan gå och lägga mig. Godnatt:) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: