stephaniesliv

HIM

Kategori: Mer om Stephanie

Hej! Jag sitter och väntar på att Sagen om de två tornen ska dra igång på 3an om en halvtimme. Men jag tänkte berätta att jag har en liten hemlig crush... 

Kanske lite oväntat för vissa, men, jag älskar love metallgruppen HIM. Åh herregud, ja, jag älskar dem! Ville valo kommer alltid vara en speciell (full och påverkad) man i mitt liv. Hans röst har dånat i mina öron när jag mått som sämst. Orden har fått mig att dvala vidare i livet. Högstadiet t.ex. Ok, house, dance och allt sånt i ära, men band som verkligen betytt någonting till mig kommer alltid kunna lyssnas på. Band som: Nightwish (när Tarja var sångare), HIM, In Flames och Kent. Ganska rockigt för lilla poppiga jag. Men faktum är att den "livsstilen" alltid finns med mig. 

En lyckans dag var när jag fick se Mr. Valo uppträda live på Hultsfred -06. Wow... ♥ Jag har lite bilder på honom, för han är så fab! Men jag har dem på min externa hårddisk, så de stannar där tills vidare. Men bara för att jag sa det nu kommer jag gå och titta på Hultsfredalbumet och minnas... 

Här är en (av många)  favoritlåt  av HIM, som betyder massor. 




För övrigt har jag döpt mina två gitarrer efter Mr. Valo himself. Elguran heter Valo och min lilla stålsträngare heter Ville, hihi:) En annan liten rolig kuriosa är att jag uppträdde med HIM's version av "poison heart" (orginalet sjungs av Ramones), på avslutningen i 8an. Skitnervös, men det gick bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: