stephaniesliv

Friden med att spela ett instrument.

Kategori: Allmänt


Jag har alltid haft ett musiköra, men undrar varför jag inte fortsatt med musiken. Så mycket som jag kunde lära mig att spela på alla möjliga instrument, och idag gör jag inte någonting. Plingar lite på gitarren, men jag har glömt det mesta. Det är så trist, att jag inte fortsatte. För någonstans så behöver jag få uttrycka mig för att må bra. Såklart jag kan uttrycka mig hur och när jag vill. Men det där fina och vackra som man kan skapa med musik är svårslaget. Man kanske borde ta upp någonting igen, på skoj. Men kanske den här gången bör jag prova på att ta sånglektioner istället. Så kan jag ta hjälp av gitarren.  Det känns lite jobbigt att stå hemma och öva, men samtidigt känns det som att jag är lite för gammal att joina musikskolan nu. Vad gör man?! 

Sen var det ju det här med modellandet som la sig på is nu igen. Eller, jag har inte riktigt orkat ta upp det till 100%. Men jag funkar så, jag kan inte gå in halvhjärtat med någonting. Samma sak med att jag fick en kallelse till en intervju/informationsmöte till tre's kundservice. Jag skulle så gärna vilja gå, men samtidigt är jag ju nöjd med de jobben jag har idag. Känns så krångligt när jag ska ta mig till stadshagen varje dag istället för att ta en busstur till väsby centrum på en kvart liksom. Näää, ångest. Vardagsångest! Jag önskar att jag kunde vara mer bestämd och verkligen veta exakt vad jag vill göra. Men å andra sidan finns det så många alternativ, så jag blir bara förvirrad. Jag tror att jag behöver en liten plan. Men det har jag ju, dock inte så välutformad. Det här med hunden är ju en sak som står klar, men resten är lite suddigt.

Tycker ni att man behöver en exakt plan i livet, eller är det okej att bara glida med i vardagen och se var man hamnar? 

Jag tycker att båda är helt okej. Dock kan det vara lite svårt att faktiskt uppnå någonting om man hela tiden tar det som de kommer. Om man sätter mål och klarar av dem, så får man ju en bekräftelse på att man faktiskt gör någonting åt sina situationer man blir satta i. 

Äsch, jag får fundera vidare på egen hand tror jag. Hoppas ni haft en bra dag! Godnatt.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag tycker att allt är okej så länge man trivs med det, trivs man inte så ska man göra något åt saken.



    Du ska lära mig att plinga på gitarren :)

    så kan vi plinga tillsammans <3

    2008-12-03 | 17:30:53
    Bloggadress: http://Lindosincage.blogspot.com

Kommentera inlägget här: