stephaniesliv

Aldrig mer stjärnor på is!

Kategori: Allmänt


Jag är så glad att programmet äntligen är över (snart, finalen pågår fortfarande). 

Ni kommer aldrig förstå hur mycket jobb det krävs för att bli bra på konståkning. Att bli bäst. Att vara 8 år och träna 6 dagar i veckan + balett nån gång i veckan (som jag gjorde). Det är bara bullshit med stjärnor på is, baaaara bullshit! 

Det som de lär sig göra är ingenting. En apa skulle kunna göra samma sak med lite träning. Men att kunna charma de riktiga domarna där ute, i den riktiga världen, krävs massvis med talang som alla verkligen inte har. Visst, allting är möjligt (blabla), men det krävs mycket! Så mycket kraft har vanligtvis inte "vanliga" människor". Men det är så med allt... 



Det jag vill säga är att jag vill att alla stjärnor på is fantaster tar sig i kragen när de uttalar sig om hur fantastiska deltagarna är. Tänk på alla barn som istället blir torterade i sporten av sina tränare. 

UPDATE:
Äntligen är det officiellt, it's over! 

Kommentarer

  • Jimmy MacElroy säger:

    Hej Stephanie!



    Jag håller verkligen med dig.

    Jag blev hårt pushad av min miljärdärfarsa när jag var 4 år, hela mitt liv finns återspeglat i filmen:

    Blades of Glory.

    Konståkning är jät te svårt men jag älskar det ändå.

    Puss och kram, åk som en dam!

    2008-12-08 | 21:32:49

Kommentera inlägget här: