stephaniesliv

väderleken.

Kategori: Allmänt

Hm, förstår mig inte riktigt på det här vädret. Men längtar efter stabilt solsken några dagar innan jag kommer arbeta varje dag. Kom hem för någon timme sen och har inte gjort mycket sen dess. Kanske tar en promenad lite senare och ser om säsongens svamp fyllt våra skogar än. Tänkte göra en smarrig svappaj om de poppat upp några hattar på skogens mossiga golv. Skulle vara mysigt. Får ta på mig mina stövlar lite senare, men inte för sent så att det hunnit bli mörkt än.

Igår besökte jag ungdomsmottagningen för att försöka hitta ett bättre preventivmedel. De p-piller jag äter nu orsakar illamående och har gjort att jag till och med svimmar när jag börjar ta de piller med hormon i efter en sockerpillervecka. Jag tror inte att jag är ensam om detta och jag uppmanar tjejer som har besvär som dessa att inte låta det gå förbi som om ingenting har hänt, utan att försöka kontakta närmaste ungdomsmott. och få rådgivning om vad man kan ta istället. Jag fick tips om att börja använda p-ring. Vad sjutton är det?!, tänkte jag när hon först nämnde ordet. Men efter en stund lärde jag mig bekanta mig med vad det innebar. Det jag undrar nu är om det råkar vara någon som använder sig av p-ringar och som kan berätta om hur de upplever att använda dem. Allt låter bra, och jag vet att allting fungerar väldigt individuellt så skadar det inte att samla på sig så mycket information som möjligt innan man börjar. Det är trots allt hormoner vi tillför kroppen. En inte allt för normal process som sker automatiskt. 

Kanske loggar in och skriver några rader beroende på om jag väljer att dra ut eller inte. Vill bara vara med min pojkvän just nu, men han jobbar. Kom ju från honom idag, men det blev inte riktigt som vi tänkt oss igår när jag skulle åka över. Hur som helst så firar vi 15 månader idag, och jag vill bara sitta och äta snittar, jordgubbar och dricka något sött, gott vin på sängen och inte bry mig om världen som finns utanför. Den får vänta. Men det blir inte så. Därför får jag se om jag orkar hitta på något annat för att distrahera mig från det faktum att vissa dagar inte alltid blir som man tänkt sig, alls

Peace out så länge.
S som i Skogsmulle.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: