stephaniesliv

Tur att jag tog med jackan iaf.

Kategori: Allmänt

Nåväl, det blev regn i alla fall. Trodde att man skulle klara sig med att kunna gå utan kofta eller jacka idag, men jag hade fel. Först blev det kyligt och det var bara att tappert ta fram jackan som låg ihopknölad i väskan. Den ville inte komma ut, men jag var tvungen. Kunde känna hur den nästan hånade mig när jag satte på mig den. Eller kanske var det vädret som dystert men komiskt skrattade medan man huttrade. Det är mitten av augusti, det är NU överraskningen ska komma som varje år vid den här tiden; de bortglömda sommardagarna som man trodde hade gått förjäves. Men icke. Eller så dröjer det en vecka till, vi får se.

Att gå runt på stan var ändå rätt mysigt. Blev lite fönstershopping. Lunchade på Ikki, kungshallen. Blev en liten sushi. Måste säga att idag inte var den trevligaste gången jag käkat där. Det var någon obehaglig doft som kom från någonstans. Typ så som det kan lukta på plattformen av centralen där man uträttar sina behov lite här o var. Piss. Usch och fy säger jag bara, men varför hade inte personalen märkt något? Det var inte så diskret vissa gånger. Kanske borde man ha sagt till, men men... Sedan gick vi ner till Sturegallerian och fönstershoppade lite till och efter det bestämde vi oss för att gå på bio. Vi såg "The Love guru" och jag tyckte väl att den var helt okej. Justin timberlake spelar en sliskig typ som är kåt på Celine dion och Jessica Alba är lika snygg som vanligt. Skämten kändes på något sätt väldigt bekanta med Mike Myers andra filmer som "Austin Powers". Dock hade filmen en bra längd, inga utdragna scener och storyn svävade inte heller ut tack vare det. Den får 3/5 för att den var trots allt underhållande. Det som sänkte filmen (dessvärre) var att en HEL barnfamilj bestämt sig för att besöka just denne biograf och se filmen. Jag vet inte hur många gånger den stackars ungen grät. Det är inte barnets fel, det är föräldrarnas. Vem sjutton tar med sina 5 barn (alla under 11) till en sån film där skämten bara anspelas på sex? Ursäkta mig, men har ni ingen släkting som också är lika förökningsvänlig som kan ta hand om era barn i 2 timmar så ni slipper göra hela biografen till en lekstuga? Skärpning! Dessutom finns det något som barnvagnsbio. Jag borde egentligen inte peka ut människor på det sättet med tanke på att vi ungdomar ibland inte är mycket bättre, men om vi alla hjälptes åt. Eller vad sägs?

 


Usch, skulle egentligen ha tränat idag, men nej. Nu är det alldeles för sent och jag vet inte riktigt varför jag inte satt igång för. Kan bero på att jag kom hem för inte så länge sen. Måste också påpeka en mindre bra sak och det är att SL's vintertidstabell är helt....åt helvete! Imorgon blir det att ringa och fråga vad de håller på med. Man kan inte isolera människor på det här sättet. Framför  allt på vardagar. Tidtabellen har verkligen blivit sämre, till och med sämre än vad sommartabellen var. Är jobbigt, det finns faktiskt många som inte har körkort. Det tar 45 min att gå hem till mig från pendeltågsstationen vilket är inget jag sysselsätter mig med att göra när det är mörkt ute. Ibland förstår jag inte vad folk tänker med. Som tur var finns det vissa änglar på denna jord. Träffade en lite äldre dam som också bor i mitt område. Vi delade på en taxi och kunde på det sättet ta oss hem oskadda. Det blev dessutom billigare. Vi kom båda överens om att försöka göra något åt det här. Ska försöka samla in namn, om inte annat skriva ett hotbrev till SL. Fy.

Ska väl lägga mig med min bok och läsa lite var det tänkt nu. Ställer klockan tidigare imorgon så jag hinner träna innan jag åker till jobbet. För imorgon är ju min första "riktiga" dag där! Börjar vid 12, så jag behöver inte ställa klockan allt för tidigt heller. Sen ser jag fram emot att pojkvännen kommer hit efter min dag på jobbet är slut också. Känns alltid så härligt när jag vet att jag ska få träffa honom. Jag uppskattar verkligen tiden vi får tillsammans Varenda sekund och minut betyder så otroligt mycket. Men nog talat om det. Att göra är bättre än att bara prata, som de säger...

Sov så gott, natti :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: