stephaniesliv

Torsk på Tallinn!

Kategori: Allmänt

Oj, godkväll. Eller snart blir det till och med "god morgon". Om exakt ett dygn är jag ute till havs för att korsa det stora, grymma Östersjön. Destinationen är Tallinn. Jag och min kära vän Linn ska bege oss mot öst och finna ett par dagar i vad vi hoppas; lite lyx och avslappning. Båten lämnar kajen 18:00 idag. Och jag kommer sakna vissa saker här hemma som t.ex. en stor bit av mitt hjärta. My Mr. Everything♥. Men tiden går fort och snart är jag hemma igen baby. Kommer ju givetvis sakna mamma också, och allt det där, "you know, that old chest nut". 

Det där med jobbet var ju lite spännande. "Intervjun" varade i drygt 5 minuter och vi kom överens om att jag skulle provjobba. Nu kan jag berätta lite mer. Är jobb på ett café i Kista galleria som jag blivit erbjuden efter att de nappade när jag lämnade in mitt CV där. Det är ju inte helt fel, och tänker, som vi kom överens om, ringa när jag kommer hem och bestämma en dag för provjobb. Ska bli spännande, har alltid undrat hur det är att stå och göra små lattar åt alla:) Men det ska bli en utmaning som ska pröva mina skills! 

Kan ju inte säga att jag har så mycket på hjärtat vid den här tiden av dygnet. Har (typ som vanligt) tränat ikväll och har efter det packat allt jag ska ha med mig. Jag och packning är väl ingen större hit. Det brukar alltid bli för mycket saker. Men jag tycker ändå om att ha för mycket än för lite. När man står där utan underkläder till exempel är det JAG som får sätta L-tecknet i pannan, ha! Nåväl, jag är väl ingen överpackare bara för att få retas med andra utan att jag själv trivs bättre att kunna göra många alternativa klädval när jag är ute och reser. Man vill ju ha det lite som man har det hemma, eller? Blev i alla fall:

-3 klänningar
-1 par jeans + 1 par svarta byxor
-Ungefär 5 toppar (lnkl. linnen)
-En munktröja + avslappningsbyxor
-3 par skor
-Träningskläder (ett måstet när det finns gym på hotellet!)
-Trippelt så många underkläder som jag egentligen behöver....
-2 koftor
-Två jackor (en kort och en trench)
-Mina små högtalare (party på rummet)

Samt lite annat jag glömt att nämna. Åh förresten, gissa hur många dagar jag blir borta? haha, 4 nätter... 
Som sagt, bättre med för mycket än för lite.

Vill som en sista grej verkligen uppmana alla ni som sitter och vill börja träna, men kanske inte orkat börja, att dra igång med er träning nu innan hösten. Det är alltid skönt att kunna jogga/promenera/power walka ute när man kan och det fortfarande är varmt än att behöva köpa gymkort för att ställa sig på ett löpband. Börja nu och bli mer motiverad till att fortsätta under vintern! Om det är svårt att dra igång själv kan man ju alltid höra med en kompis om de vill ta och träna ihop. Då känner man att man inte behöver göra allting själv o dessutom får man sällskap. Tänk bara på vad DINA behov är. Om du inte är så tränad och behöver en spark i baken så kanske det är bra att börja träna med någon som redan håller igång som på så sätt få fart på dig. Om du inte behöver någon motivator så kan du ju alltid fråga någon som du vet i är lika "hurtig" som du själv är. På så sätt kan ni peppa varandra i er egen takt.  Glöm bara inte att äta rätt också! En rätt så viktig parantes...

Nåväl, jag tänkte väl försöka torka mitt hår, eller så lägger jag mig med det blött så får det antingen torka inatt. Dock är sannolikheten rätt liten. Nackdelen med att ha väldigt tjockt hår är att det tar ungefär ett dygn att torka om man inte fönar det. Men, det löser sig. Vill däremot inte gå ut med blött hår med det här milda vädret. Vill inte råka ut för en förkylning nu, vore verkligen att snubbla på mållinjen nu när jag kommit igång så bra och dessutom måste börja jobba så fort som möjligt! 

Ha det så bra här hemma i Sverige. Vi ses snart, och lovar att berätta om all torsk vi råkat ut för:) Skepp o'hoj!

Kramar
/S

(TUUUUUT! -"Heåll Tchefhten")
-Min Lasse Kongo imitation... :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: