stephaniesliv

REGN!

Kategori: Allmänt


Mitt upp i livet faller små, härligt smattrande regndroppar på taket. Känns som att vi varit utan regn i evigheter nu. Men vi ska inte säga något med tanke på hur lite nederbörd andra länder på denna planet får. Faktum är att vi saknar det som vi är vana vid; att få krypa upp i soffan med en filt, titta på tv och bara koppla av. Hur mycket avkoppling får vi de dagar då värmen stressar oss till att svalka oss där det går. Men jag älskar även värmen. Men charmen med att få åka utomlands är att få åka till ett tropiskt, varmt ställe där man även får bada. Eller bara koppla av och inte tänka på att behöva köpa proviant till kvällens middag, eller komma ihåg att stressa hem till ett visst tv-program som börjar en viss tid. Vi svenskar kommer nog inte kunna njuta på det sättet av värmen när den är här I Sverige som när den är utomlands. Vi är nog de största soljägarna som på denna jord. Ja, jag vill leva, jag vill dö i norden (men att få sola utomlands lite då och då, why not) Vi måste göra oss mentalt förberedda på att vi ska träffa på värmen. För det är bara att inse att ingen flerdygns prognos håller vad den lovar. Till och med vädret på TV stämmer inte. Men då och då överraskar solen oss med dess värmande strålar, och vi njuter. Det är vad vi klarar av. Efter 3 dagar i sträck håller vi på att torka ihop som små gulliga bruna russin och rör oss smått i slow motion för att inte svimma. Inte tala om de äldre...

Så idag kan man säga att jag njutit av regnet. Låg och sov bort större delen av dagen och efter det var det bara att försöka komma igång. Har tränat lite (missade igår, inte bra) och sedan ätit middag med mina föräldrar. Något som inte händer så ofta då de är skilda. Sedan har jag checkat in pappas nya lägenhet. Helt ok faktiskt. Skönt att han inte har allt tomt utrymme som förut. Måste vara skönare att kunna kretsa kring sig själv utan en massa tomma saker runt om. Man känner sig mindre ensam så att säga.  

Just nu sitter jag och tänker på all shopping som gjorts på senaste. Köpte ett par nya sandaler igår från Bronx. Och ja, de var fina! Sedan har det ju blivit lite av det ena och det andra. Har också märkt att det alltid blir såna här frosserier när min pojkvän försvinner från stan några dagar. Just nu är han i Italien och hälsar på en vän till oss vars familj har flyttat dit. Lär vara spännande med ett sånt miljöombyte och hoppas på att han kommer trivas där nere och inte sakna livet i Sverige för mycket (om det nu är möjligt). Men jag väntar hem min andra hälft imorgon kväll. Vi träffas dock på måndag eftersom planet landar mitt i natten. Kan inte vänta, har längtat efter honom enda sen han åkte från mig i onsdags. Det är ju inte som att vi varit ifrån varandra i flera veckor (inte ens 1 vecka), men ni vet när man tycker om någon väldigt mycket, så är det svårt att låta bli att sakna. Nåväl, massa kärlek till dig älskling!

Och massa hälsningar ska gå till Stephanie som landade i England igår. Hoppas du kunnat installera dig nogolunda där borta. Måste vara spännande att få vara ute på nya äventyr igen:) Skulle vara sjukt kul att hälsa på henne och se vilket liv det är hon får leva där borta. Men vi får se om plånboken tillåter det.  

Hu, denna vecka har jag knappt hunnit skriva något här. Har varit upptagen med det ena o de andra. Har träffat en rad med kompisar som jag tycker om, vilket har varit underbart. Finns få saker som slår att få vara med sina tjejkompisar och bara vara.  Linda va t.ex. här i torsdags och vi bakade scones, kollade på skräckfilm och hade det happy times.

Ska dock försöka ta tag i mitt liv och söka massa jobb nästa vecka. Har varit ledig i snart en månad. Kan inte fortsätta såhär, så därför tar jag emot alla möjliga tips om jobb från alla. Ska lämna mitt CV på diverse ställen nästa vecka också. Så får vi ser var det blir napp!

Nu ska jag njuta av regnet lite till... Trevlig helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: