stephaniesliv

Nerver...

Kategori: Allmänt

Ah, kan inget annat än att säga att jag är lite nervös inför provjobbet. Det blir ju lätt så, men det känns ändå inte så hemskt.
Det gäller bara att samla ihop sig och göra sitt bästa så lär man gå utan så mycket ångest över att man inte gjorde sitt bästa i alla fall. Press, press, press... finns det något annat som dominerar denna vardag? Utseende, ekonomi, jobb, civilstatus eller hobby? Nej, jag tycker att det är för mycket tryck på att göra intryck och avtryck på både sig själv och på andra. Av alla de där härliga tipsen vi får av feel-good experter så undrar jag vilket av dem det är som faktiskt fungerar i människors vardag. Vet du?

Kan ju säga att boken "Kinesen" klistrades fast i högsta grad igår kväll. Har jag någonsin läst en mer spännande bok? Nästan, bara nästan så att jag glömmer världen runt omkring mig när jag tuggar mig igenom blad för blad.

Det som händer innan jag beger mig till Väsby centrum är:

-Plantera några hallonbuskar jag fick med mig från landet
-Läsa, läsa, läsa!! 
-Duscha och byta om

Sen så....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: