stephaniesliv

jag hjärta bröd.

Kategori: Allmänt

Hej hej! Gårdagen var riktigt bra. Jobbet var stressigt men roligt, jobbar på lördag igen. Efteråt möttes jag av min underbara pojkvän som tagit sig hem till mig medan jag stod och lagade middag. Kan ju säga att en god måltid inte behöver vara så krånglig. Gjorde riktigt goda wraps med qourn (som kyckling) och spenat och fetaoströra. mums! Kan ju lägga ut receptet någon gång om jag får tid och motivation. 

Idag har varit en hittills seg dag. Pojken åkte vid 10 och sen dess har jag hunnit äta frukost och läsa en bra bit i min bok. Tänkte förgylla denna eftermiddag med att göra iordning en till rätt då bröd är huvudingrediensen. Toast. Dijonsenap, soltorkade tomater och massa ost. Hur bra som helst. Ska slå på ugnen och grädda godbitarna snart. 

Tänkte under tiden jag tillagade mina små under, sätta på musik som stör grannarna en aning. Jag sitter nu och lyssnar på ett dunkdunkdunkjävladunk hela tiden, och jag har fått nog. Jag sänker mig till deras nivå, men det kanske är värt det. Dessutom njuter jag av mitt egna dunk än deras.

Hade tänkt ta mig ut till andra sidan stan idag och landa i min älskades famn. Men först några ärenden och kanske några sidor till i boken. Har läst rätt mycket nu och har inte så mycket kvar om man tänker på storleken på boken. Första gången jag läst så flitigt, men å andra sidan första gången jag verkligen fastnat för en boks innehåll.

Ha en underbar dag.
Kram och toast på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: