stephaniesliv

gäsp...

Kategori: Allmänt

God morgon. 
Kan inte förneka att jag hellre velat ligga och mysa i sängen. Typ bara somna om och vakna några timmar senare. Dock ska inte såna lyxheter få vidtas idag. Har inte planterat hallonbuskarna än. Det skulle jag egentligen ha gjort igår, men det regnade så hemskt hela dagen och kände att jag hellre väntade till idag. Har privilegiet att ha mamma hemma idag också. Hon är ledig och på så sätt slipper man göra arbetet helt själv.

Idag ska jag träffa min kusin. Det ska bli kul. Har precis avslutat min frukost och ska försöka röra på mig så jag hinner in till stan så jag står utanför åhléns 14:00. Solen skiner ju även en aning idag. Kanske blir en av de sista sommarklädda dagarna man får se nu. Skulle ju vara mysigt. Känns som att man knappt fått använda sina sommarklänningar. Det är så tråkigt eftersom det är den saken jag längtar efter att få bära hela vintern lång. Men nu gäller det att börja spana efter stövlar, tjocka koftor, vantar, halsdukar och höstkappor och vinterjackor. Älskar färgerna som kommer nu i höst. Orange, lila, svart och blommigt i mörka tyger. Är tacksam för att det här flickblommiga tagit slut nu. Det känns på något sätt att man korsat barnkollektionen med vuxenstorlekar. Mörka tyger med inte för starka färgade blommönster passar alldeles utmärkt! Ska gå och sukta lite i affärerna nu när är inne i stan. Nu fylls höst och vinter kollektionen på i alla affärer och tänker vänta så länge som möjligt för att kunna vräka och välja bland alla new arrivals. 

Till er andra vädjar jag att shoppa lugnt idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: